Media & Advertising

McCann Worldgroup: Românii sunt printre cei mai optimişti europeni şi cred că Epoca de Aur a Europei se întâmplă chiar acum sau chiar urmează să vină; totuşi, 70% dintre ei cred că „Europa trebuie să găsească o alternativă la capitalism”

McCann Worldgroup: Românii sunt printre cei mai...

Autor: Roxana Rosu

27.04.2023, 11:22 344

Românii sunt printre cei mai optimişti europeni şi cred că Epoca de Aur a Europei se întâmplă chiar acum sau chiar urmează să vină, iar viaţa de zi cu zi va fi mai bună pentru oamenii obişnuiţi în următorii 10 ani, în timp ce cele mai mari temeri sunt legate de venituri, război, corupţie şi schimbări climatice, arată un studiu realizat de agenţia de publicitate McCann Worldgroup, în parteneriat cu agenţia de media UM România.

Totuşi, 70% dintre români consideră că „Europa trebuie să găsească o alternativă la capitalism”.

Astfel, în timp ce 54% dintre europeni spun că Epoca de Aur a Europei a trecut, 60% dintre români cred că această perioadă se întâmplă chiar acum sau chiar urmează să vină. Românii au şi unul dintre cele mai înalte niveluri de optimism din Europa, aflându-se pe locul doi după Turcia, în condiţiile în care 67% dintre ei cred că „viaţa de zi cu zi va fi mai bună pentru oamenii obişnuiţi în următorii 10 ani”.

Cu toate acestea, acest euro-optimism vine cu anumite condiţii. 48% dintre români consideră că „egalitatea între ţările europene” este cea mai importantă pentru viitorul Europei, mai mult decât „egalitatea între bogaţi şi săraci”, cea mai mare cifră din regiune.

”O tremie dintre români se declară îngrijoraţi de schimbările climatice, în linie cu media europeană, iar 85% nu văd viitorul mediului de business fără o economie circulară. Cu toate acestea, se aşteaptă ca schimbarea să vină din partea brandurilor, asupra cărora pun cea mai mare responsabilitate. Dacă europenii îşi doresc mai multă ghidare în ceea ce priveşte sfaturile pentru o viaţă sustenabilă, pe care o consideră cel mai important domeniu pentru ei, în România, aceasta ocupă abia locul 8. Românii îşi doresc în cea mai mare măsură îndrumări în gestionarea finanţelor (41%). Dincolo de sfaturi, acţiunile concrete devin o reală oportunitate pentru branduri ca să îşi dovedească valoarea adăugată pe care o aduc consumatorilor.” declară Andrei Florian, Culture & Insight Manager, McCann Worldgroup Romania

În plus, 61% dintre români aspiră la un serviciu european de sănătate care să le înlocuiască opţiunile naţionale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO