Media & Advertising

Pe piata publicitatii cresterea prinde radacini

21.04.2006, 00:00 8

Din randul celor 10 tari care vor alimenta cel mai puternic cresterea pietei globale a publicitatii in perioada 2005-2008, sase sunt tari emergente.

Se pare ca piata globala a publicitatii trece printr-o perioada de crestere sustinuta. Conform previziunilor Zenith Optimedia, una din cele doua agentii media ale grupului francez Publicis, piata mondiala ar urma astfel sa creasca cu 6% in acest an, dupa ce anul trecut a inregistrat o rata de crestere de 4,9%. Agentia estimeaza ca din acest procent de crestere un procent va fi generat de Cupa mondiala, iar piata va reveni in anii 2007 si 2008 la o evolutie "normala", respectiv la rate de crestere de 5,6% si 5,3%, scrie cotidianul francez Les Echos.

Zenith Optimedia anticipeaza ca rata medie de crestere a pietei pana in anul 2008 va fi superioara celei inregistrate de PIB-ul mondial. "Piata de publicitate amplifica tendintele economice: avanseaza mai rapid in perioade de crestere economica, cresterea acesteia incetinind in perioade in care ritmul de crestere economica generala este mai lent", constata Sebastien Danet, vicepresedinte al Zenith Optimedia France. De la 0,95% in 2005, piata de publicitate ar urma sa ajunga sa reprezinte 0,99% din PIB in 2008, procentaj ce ramane totusi inferior recordului istoric de 1,08% inregistrat in anul 2000, nivel record nemaiatins dupa criza TMT si colapsul investitiilor publicitare realizate de grupurile implicate.

"Astazi, dupa ce a depasit criza din 2004, piata publicitara ofera trei ani de vizibilitate satisfacatoare", adauga Danet.

Desi America de Nord ramane extrem de dinamica, reprezentand inca 42% din piata globala, cresterea este alimentata de noile "teritorii" ale publicitatii: din cele 10 tari care vor alimenta cel mai mult cresterea pietei in perioada 2005-2008, sase sunt emergente: China, Rusia, Indonezia, Brazilia, Mexic si Polonia. Cresterea este in acelasi timp sustinuta de Internet, ponderea acestuia fiind din ce in ce mai mare. Conform Zenith Optimedia, Internetul va atrage 6,5% din cheltuielile publicitare in 2008, comparativ cu 4,5% in 2005. Anul viitor, importanta Internetului ca suport publicitar urmeaza a creste.

In Franta, anul 2006 va fi un an mai bun decat precedentul: Zenith Optimedia intrevede o rata de crestere de 2,8% a pietei in acest an, dupa 1,5% in 2005. Totusi, piata franceza este sub media globala. "Dupa un prim trimestru destul de calm, in cel de-al doilea ar trebui sa asistam la o adevarata redresare", anticipeaza Sebastien Danet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO