Media & Advertising

Peste 5 milioane de români s-au uitat la finala Europa League

Peste 5 milioane de români s-au uitat la finala Europa League

Autor: Cristina Rosca

11.05.2012, 00:02 230

Finala Europa League, care s-a desfăşurat miercuri seară pe National Arena şi care a adus faţă în faţă două echipe spaniole, Atletico Madrid şi Athletic Bilbao, a atras pe stadion peste 52.000 de persoane şi în faţa televizorului peste 5 milioane de români.

Peste 5 milioane de telespectatori la nivelul întregii populaţii au fost cu ochii pe spectacolul oferit de cele două echipe iberice în minutul de aur al transmisiei (22:30). La nivelul publicului comercial din mediul urban, în minutul de aur (22:31), ProTV, canalul care a difuzat meciul, a înregistrat o audienţă de 28,2 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 55,3%.

Finala Europa League, cel mai important eveniment sportiv din România ultimilor 20 de ani, difuzată în intervalul 21:46 - 23:37 de Pro TV, a obţinut, conform Kantar Media, o audienţă record în rândul publicului comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, respectiv 24,8 puncte de rating şi 51,5% cotă de piaţă. Acesta a fost cel mai urmărit meci al unor echipe de club străine de la introducerea măsurătorii cu peoplemetere.

Pe locul doi, cu o audienţă de aproape opt ori mai mică s-a situat Antena 1, care a înregistrat o audienţă de 3,6 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 7,4 procente.

Situaţia a fost aceeaşi şi la nivelul publicului din mediul urban, unde Pro TV a înregistrat o audienţă medie de 24,6 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 48,1 procente, în timp ce Antena 1 a obţinut 3,3 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 6,4 puncte de rating.

La nivelul publicului masculin din mediul comercial urban, finala câştigată aseară cu 3-0 de Atletico Madrid a înregistrat o audienţă de 29 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 61,3 procente.

Finala Europa League a fost urmărită LIVE VIDEO şi pe telefonul mobil pe m.sport.ro, mobisite ce a înregistrat miercuri un record absolut pentru piaţă: 120.358 de vizite, audienţă la nivelul versiunilor www ale unor site-uri ca a1.ro, ejobs.ro.

De asemenea, miercuri www.sport.ro a fost cel mai vizitat site din .ro, nu mai puţin de 346.000 useri accesând ieri site-ul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO