Media & Advertising

Time relanseaza legenda Life

10.09.2004, 00:00 6



Dupa o lenta agonie, revista Life, legenda consacrata a presei americane, va renaste din propria cenusa la insisitentele Time Inc, care vrea sa scoata o versiune saptamanala. Provocarea cu care se confrunta Life este de a-si gasi locul, intr-un sector extrem de competitiv, si de a-si redefini personalitatea, intre mostenirea trecutului sau legendar si pretentiile cititorilor de astazi, sustinuta de o campanie publicitara de 12 milioane de dolari.



Disparuta definitiv de la standurile de ziare la sfarsitul decadei 1990, jurnalul, care revolutionase segmentul revistelor consacrand fotoreportajul de la crearea sa in 1936, initiaza un nou asalt asupra cititorilor americani, relansandu-se dupa 62 de ani de la prima aparitie. Ramane nemodificat logo-ul arhicunoscut, format din litere albe pe fond rosu, si simbolul istoric al articolelor care au relatat momentele cheie din istoria universala, si din cea a Statelor Unite, de la al doilea razboi mondial, la cel din Vietnam, cu materiale speciale dedicate asasinatului lui J.F. Kennedy, succesului lui Marilyn Monroe sau primilor pasi pe Luna.Incepand cu 1 octombrie, legendarul saptamanal isi va relua obisnuitul loc de supliment de lifestyle de weekend, fiind distribuit vinerea impreuna cu 54 de cotidiene nationale americane, printre care New York Daily News, Newsday, LA Times sau Miami Herald.Cu un tiraj total de 12 milioane de exemplare, noua versiune Life va ajunge in mainile a 26 de milioane de potentiali citiori, estimeaza Le Figaro. Circuitul de distributie acopera intreg teritoriul american, in urma negocierilor derulate de Time cu trusturile de presa Tribune, Knight Ridder si McClatchy. Acestea vor beneficia de "efectul Life" care le va stimula vanzarile editiilor de weekend, prin reputatia sa. Presa de weekend este dominata de gigantii USA Weekend (editat de Gannett) si Parade (Advance Publications), cu tiraje net superioare, de 23 milioane si respectiv 36 milioane de exemplare. andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO