Media & Advertising

Vincent Bollore, noul intrus din lumea dura a publicitatii

14.07.2006, 21:53 5

De 20 de ani omul de afaceri francez Vincent Bollore continua sa achizitioneze companii europene in stilul investitorilor americani, preluand afaceri falimentare, concediind conducerea si de cele mai multe ori revanzand noua achizitie pentru un profit mai mare, titreaza The Wall Street Journal Europe.
Acum el agita apele in industria publicitara, declarandu-se dornic de a intra intr-un joc ale carui reguli nu le cunoaste inca. Anul trecut, Bollore a devenit actionarul majoritar al Havas, agentie de publicitate din Paris, care detine agentiile Euro RSCG si Arnold. In momentul preluarii, omul de afaceri francez a preluat sefia grupului.
Interesul sau s-a indreptat apoi spre Aegis Group, cu sediul in Londra, unul dintre cei mai mari intermediari de spatii publicitare din lume. In momentul de fata, Bollore continua sa incerce obtinerea a doua locuri in consiliul director, in pofida opozitiei conducerii.
"Suntem de parere ca media si comunicarea in general sunt o piata in continua crestere si ca printre marii jucatori am putea avea o afacere solida, mobila si abila", a declarat Bollore, 54 de ani. "Credem ca putem fi un tigru printre elefanti", a adaugat el.
Cumparatorii de media, cum este cazul companiei Aegis, spera sa se foloseasca de traseul complex al reclamelor, de la companii la media. Ei au rolul de intermediari intre cele doua parti, achizitionand spatiu publicitar de la televiziuni, radiouri, ziare si site-uri de pe Internet, schimbandu-i "ambalajul" pentru ca apoi sa il revanda companiilor ca Procter&Gamble si General Motors. Cumpararea unui pachet publicitar consistent le garanteaza preturi mai mici fata de cele practicate fata de companiile care isi cumpara singure spatiul publicitar.
Dupa multi ani in care si-a consolidat pozitia in cadrul acestei industrii, Aegis este singurul cumparator global de media care nu a fost achizitionat de un concern mai mare. Analistii sunt de acord ca mica agentie Havas ar avea de castigat enorm in urma unei fuziuni cu Aegis.
Bollore provine din provincia Bretagne, din nord-vestul Frantei, unde familia detine inca din 1822 o fabrica de hartie. In 1981, Bollore a mostenit afacerea familiei, pe care o descrie ca fiind "in pragul falimentului", producand hartie pe baza de carbon. El a transformat fabrica intr-una care produce plasticul folosit la echipamentele electrice, reusind astfel sa ridice cifra vanzarilor.
A urmat o serie de incercari aprige de a prelua companii franceze cu renume, incercari care au avut ca rezultat obtinerea unui profit substantial din revanzarea acestora. Printre aceste companii se numara banca Lazard, despre care omul de afaceri francez sustine ca i-a adus un profit de 350 de milioane de euro, compania de constructii Bouygues, pentru un profit de 250 de milioane de euro, si distribuitorul de filme Pathe, pentru 300 de milioane de euro. Bollore are diverse afaceri. Printre altele, compania Bollore produce masinile care tiparesc permisele de imbarcare pentru aeroporturi, detine plantatii de cauciuc in Indonezia si o companie de transport de marfuri in Africa. De curand, compania a lansat si o retea de televiziune si un ziar gratuit in Franta. Pentru aceasta afacere de familie lucreaza 35.000 de angajati, compania avand un profit anual de aproximativ 5,7 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO