Media & Advertising

Zf 25 de ani. Gânduri despre ZF la 25 de ani venite dinspre cei care scriu şi realizează „constelaţia“ ZF

Zf 25 de ani. Gânduri despre ZF la 25 de ani venite...
17.11.2023, 00:07 90

Noi, cei din echipa ZF, de la jurnalişti, producători de evenimente, oameni de marketing, de vânzări ne-am strâns şi am aşternut câte un gând despre ce înseamnă pentru fiecare dintre noi ZF la 25 de ani. Nu suntem toţi în rândurile de mai jos, suntem o parte însemnată, dar echipa ZF se duce dincolo de redacţie către cei din producţia video, distribuţie, contabilitate, resurse umane, fără de care nu ar putea să funcţioneze.

 

Ce răspund membrii echipei ZF la întrebarea „Ce înseamnă pentru tine ZF la 25 de ani?“

Alecsandra Voicu, producător evenimente: Pentru mine, dincolo de sarcinile zilnice, ZF îmi sugerează stabilitate. În departamentul de producţie evenimente în care sunt de peste 8 ani, fiecare eveniment este unic şi plin de provocări. Am învăţat să ne adaptăm instant, evoluăm constant, iar ceea ce îmi place cel mai mult este satisfacţia enormă de la sfârşitul fiecărui eveniment realizat cu succes.

Alexandra Matei, jurnalist: Cei 25 de ani de ZF înseamnă pentru mine speranţă - speranţa că ceea ce scriem astăzi noi, jurnaliştii, cu mai multă sau cu mai puţină experienţă, va rămâne peste încă alţi 25 de ani şi poate şi mai mult. Aceasta cred că este magia printului, a hârtiei, faptul ca reuşeşte să treacă testul timpului, indiferent cât de mult avansează tehnologia. ZF 25 ani înseamnă pentru mine puterea brandului pe piaţă.

Alexandru Matei, publisher: Pentru mine, care am fost alături de ZF în 18 din cei 25 de ani, toată această perioadă mi-a arătat cât de importanţi sunt oamenii pe care îi ai alături şi alături de care creşti şi te dezvolţi. La 21 de ani, când am intrat prima dată în redacţie, nu mă aşteptam ca la aproape 40 să fiu în continuare aici, nici la 30 nu cred că mă aşteptam.

Dar ce m-a ţinut întotdeauna la ZF a fost faptul că mereu a trebuit să fim creativi, să ne reinventăm, să mai lansăm un produs sau un format, să ne adaptăm produsele astfel încât să facem faţă provocărilor din industria media. Nu ne-am plictisit. Am pornit cu un ziar, am ajuns la o întreagă constelaţie de produse.

Alina-Elena Vasiliu, jurnalist: Borna de 25 de ani este inevitabil asociată cu sfertul. Un sfert de secol, atât cât aniversează ZF anul acesta, este însă doar o bornă într-o călătorie în care totul se face pe de-a-ntregul, cu toate forţele, cu echipa completă şi cu energia integrată. Nu e vorba despre sfert, nici despre jumătăţi de măsură, ci despre o întreagă poveste de business şi de viaţă, în care mă bucur să fiu parte.

Alina Grigoraş, DTP: Sunt ZF de la prima gură de cafea. Sunt ZF când trec pe stradă, pe lângă oameni şi locuri noi sau cu istorie. Sunt ZF în orice moment al zilei pentru că ZF ştie că TOTUL este business, iar totul pentru oameni şi business construieşte ZF.

La mulţi ani tuturor celor care astăzi sunt ZF! Şi la mulţi ani mie alături de ZF, în inspiraţie, cunoaştere, evoluţie.

Bogdan Alecu, jurnalist: ZF 25 înseamnă un sfert de secol în care businessul, mediul privat şi antreprenorul au fost în prim-plan. Într-o lume în care vedem tot mai mult „senzaţional“, ZF a venit şi vine cu informaţie concretă care pune în evidenţă mediul privat şi informează omul de business.

Bogdan Cojocaru, jurnalist:  ZF 25 de ani. Este o vechime în câmpul muncii pe care eu nu o am. Dar un ziar care împlineşte 25 de ani este locul meu de muncă. Este un ziar ajuns la maturitate în 25 de ani de schimbări şi crize, iar pentru mine este o rampă spre lumea de pe care încerc să aduc cititorului ordine în haosul informaţional, să separ pentru el, dar şi pentru mine, adevărul de mistificare, să decodez, să găsesc şi să arăt tendinţe.

Camelia Botea, vânzări: ZF este zilnic parte din viaţa mea încă de când se afla la vârsta majoratului, aniversarea de 18 ani a Ziarului Financiar fiind prima pe care am petrecut-o alături de colegii mei din echipă. În acest timp, perioada ce m-a marcat şi mi-a arătat importanţa Ziarului Financiar în mediul de business, a fost la sistarea livrării ediţiei tipărite timp de 2 luni, odată cu instalarea pandemiei. Atunci am înţeles cu adevărat importanţa ziarului tipărit în rutina zilnică.

Cătălina Apostoiu, jurnalist: ZF 25 de ani marchează pentru mine un sfert de veac în care am „copilărit“, învăţat şi crescut împreună cu ZF. Ca şi mie, îi doresc ZF să devină din ce în ce mai puternic, să se reinventeze şi reînnoiască permanent.

Claudia Medrega, jurnalist: Din istoria de 25 de ani a Ziarului Financiar, am fost alături de echipă timp de 15 ani, perioadă în care am luat pulsul (macro) economiei, fiscalităţii şi bankingului; am încercat să surprind - din discuţii cu liderii din banking, din consultanţă sau din instituţiile financiare internaţionale, dar şi din analiza datelor statistice - evoluţia sectorului bancar şi a economiei în stadii de criză sau de expansiune, arătând, în timp, modul în care contextul macroeconomic şi peisajul bancar s-au remodelat, s-au transformat.

ZF a fost, este şi va rămâne o şcoală de business, o şcoală pentru business, cu cifre legate de businessuri, dar şi cu poveşti despre lideri şi despre businessuri ascunse în spatele cifrelor, o publicaţie din care veţi afla încotro se îndreaptă businessurile, economia, lumea.

Claudia Mirt, vânzări: Deşi sunt novice la ZF, mă bucur că am ocazia să mă dezvolt într-o companie atât de mare şi matură. Cu doar un an experienţă în cadrul companiei, deja am fost promovată şi sper să cresc în continuare repede, dar cu paşi siguri, la fel ca ZF, paşi care l-au adus la această longevitate în piaţă.

Cristina Ivanovici, vânzări: ZF 25 de ani înseamnă suport, inspiraţie, interconectare!

Cristina Roşca, jurnalist: Ziarul Financiar a marcat un sfert de secol de activitate, iar mai bine de jumătate din această „viaţă“ am petrecut-o împreună. Am venit la ZF acum circa 15 ani, iar în această perioadă am intervievat mii de antreprenori ori executivi români şi străini, am cunoscut poate zeci de mii de oameni şi am scris tot atâtea poveşti. Totuşi, unele dintre cele mai frumoase, cred eu, sunt poveştile antreprenoriale apărute în campania ZF 25 de ani, care puse cap la cap, sunt de fapt istoria tânărului capitalism românesc.

Cristina Vrânceanu, marketing: După o călătorie de un sfert de secol în care am reflectat asupra capitolelor scrise, provocărilor cucerite şi reperelor îmbrăţişate, cea de-a 25-a aniversare este ca un covor ţesut cu fire de rezistenţă, inovaţie şi angajament neclintit.

Acest eveniment nu doar marchează trecerea timpului, ci subliniază dedicarea noastră de durată de a oferi informaţii de business esenţiale pentru comunitatea de afaceri din România, şi nu numai, ajungând la publicul nostru printr-o varietate de medii: print, online, social media, conferinţe, e-mail, îmbrăţişând diverse formate, cum ar fi text, foto, video, podcasturi, infografice, analize.

Cristian Hostiuc, director editorial: Ziarul Financiar a fost şi este cea mea mare şansă profesională şi personală pe care am avut-o, „once in a life time“, şi pe care nu am ratat-o! Când am venit la Ziarul Financiar viitorul ziarului era pe muchie de cuţit, ştiam acest lucru, aşa că am pariat pe un viitor incert. Iar acest pariu s-a întors însutit! Să faci să-ţi placă ceea ce faci, şi când au fost perioade de boom şi când au fost perioade de criză, este parola cu care deschid în fiecare zi universul Ziarului Financiar!

Corina Tăbăraş, vânzări: Multe nu sunt de spus, dar pentru mine înseamnă asta: primul job, primul eşec, prima reuşită, adrenalină, furie, implicare, prieteni, familie. UN TOT!

Ce am învăţat aici, nu aş fi putut învăţa nicărieri. Mă înclin. La mulţi ani!

Dana Ciriperu, jurnalist: Când visezi să ajungi jurnalist sportiv şi „aterizezi“ în presa de business. Când începi „ardeleneşte“, la Cluj, şi ajungi în Bucureşti. Când vrei doar să scrii şi ajungi să îţi placă interviurile video. Şi încă vreo sută de când... Despre transformare, zi de zi, despre o şansă unică pe care am avut-o, despre cea mai bună şcoală prin care poţi să treci. Pe scurt asta înseamnă pentru mine ZF 25 de ani.

Daniela Gugiu, traffic manager: ZF 25 înseamnă echipa în care pasiunea, implicarea si devotamentul, îl fac să fie cel mai bun produs media de pe piaţă! ZF 25 de ani înseamnă toate proiectele editoriale pe care reuşim să le predăm, mai ales seara târziu, toate machetele care vin în ultimul moment şi care trebuie sa apară mâine (unele ce să vedeţi, chiar apar), înseamnă toţi clienţii care vor apariţie ieri, înseamnă şi insomnie din cauza deadline-urilor, dar şi satisfacţia că sunt o mică rotiţă din ce înseamnă ZF! La mulţi ani!

ZF 25 de ani înseamnă, pe lângă echipa minunată de jurnalişti, si toţi oamenii de la dtp, distribuţie, marketing, vânzări, contabilitate, hr, fără de care nu ar putea să funcţioneze acest mecanism numit ZF.

Ecaterina Crăciun, ZF English: ZF 25 de ani înseamnă profesionalism, dedicare, responsabilitate, seriozitate şi dorinţa imensă de a oferi un conţinut de calitate.

Florentina Niţu, jurnalist: La 25 de ani, să am o relaţie de tip angajat-angajator cu o companie de aceeaşi vârstă e super mişto. Suntem ca doi parteneri de aceeaşi vârstă – adulţi, ambiţioşi, responsabili şi în maturizare continuă. Cu un trecut de peste 5 ani, putem spune că avem o relaţie lungă şi stabilă - mai mult de 20% din viaţa fiecăruia dintre noi am petrecut-o împreună.

Am avut momente tensionate, am simţit presiunea timpului şi a schimbărilor, dar cei mai experimentaţi din echipa ZF ne-au tras de urechi când am greşit, ne-au redresat, ne-au arătat potenţialul pe care îl avem şi ne-au ajutat să-l atingem.

Georgiana Mihalache, jurnalist: ZF la 25 de ani arată puterea unui brand în presă. Pentru mine, dincolo de primul job, ZF înseamnă adaptare continuă la vremuri şi la cititori, căutare permanentă a subiectelor interesante şi relevante, a oamenilor cu poveşti. Şi, mai presus de toate, responsabilitate pentru cine şi ce scriu, pentru istoria de până acum şi pentru următorii 25 de ani.

Liviu Popescu, jurnalist: ZF25 este o şcoală de pus întrebări. Înseamnă dezvoltare şi responsabilitate şi te învaţă să vezi mereu povestea din spatele cifrelor.

Manuela Pănescu, producător evenimente: ZF înseamnă evenimente de business organizate cu pasiune, o echipă care a devenit a doua familie.

Mădălina Dediu Panaete, jurnalist: Pentru mine ZF 25 de ani reprezintă încă o dovadă a faptului că tirania paginii albe nu poate fi învinsă fără cea mai bună şi frumoasă echipă, fără adaptarea la nou şi fără învăţare continuă. În plus, înseamnă o filă importantă în cartea vieţii mele, dar şi a businessului românesc, care reprezintă şi „materia primă“ a fiecărei coli albe pe care încerc să creionez o ştire zi de zi.

Mihaela Mihail, art director: Tinereţe fără bătrâneţe. Oameni lângă care spiritul nu îmbătrâneşte niciodată.

Mirabela Tiron, jurnalist: Dragă ZF 25 ani, pe mine m-ai surprins până acum cu 16 ani din tot ce înseamnă Universul tău. Şi recunosc că nici eu nu ştiu cum au trecut aceşti ani şi totuşi în fiecare zi mă trezesc cu aceiaşi pasiune pentru a fi jurnalist în paginile tale, a afla, a cunoaşte şi a transmite mai departe. De la un interviu cu bibliotecara oraşului de care eram atât de mândră în gimnaziu la zecile de interviuri, întâlniri şi conferinţe, tu m-ai adus în faţa unui vis  împlinit din copilărie. Şi îmi doresc să nu îmi pierd acest avânt nici peste nouă ani când voi ajunge şi eu la vârsta ta de acum, de aceea îţi urez să îmi oferi mulţi ani la fel de frumoşi ca cei de până acum!

Miruna Diaconu, jurnalist: Încă de la începutul campaniei, ZF 25 de ani mi-a reamintit din ce fenomen jurnalistic fac parte. ZF 25 de ani nu înseamnă doar o aniversare, ci şi o resposanbilitate să îmi fac munca mai bine în fiecare zi pentru a putea contribui măcar la o mică parte din ce va fi ZF în următorii 25 de ani.

Mircea Nica, jurnalist: ZF 25 de ani înseamnă provocările peste care a trecut într-un sfert de secol, limitele pe care le-a depăşit odată cu schimbările de-a lungul anilor şi calitatea informaţiilor pe care întreg mediul de business se poate baza. Cred că ZF este şi va fi mereu un reper puternic pentru toate companiile şi actorii importanţi din economia României.

Oana Ioniţă, marketing: După un sfert de secol, pentru mine Ziarul Financiar este un trendsetter în adevăratul sens al cuvântului în lumea jurnalismului financiar şi a businessului, dar şi inspiraţie – are abilitatea de a naviga cu succes între două medii aparent contrastante: tradiţionalul ziar şi lumea digitală.  În era în care suntem mereu conectaţi, cred că ZF a reuşit să transforme informaţia financiară într-un trend în sine şi să o transpunem pe (aproape) toate platformele de social media relevante pentru a fi cât mai aproape de cititorii noştri, dar fără să uităm esenţialul de la care s-a plecat în 1998 şi anume – ziarul, pentru care toată redacţia (inclusiv eu, din generaţia Z) are o slăbiciune. Şi pe bună dreptate!

Ramona Cornea, jurnalist:  Unul dintre cei mai importanţi indicatori dintre cei pe care îi avem în vedere atunci când analizăm o companie este continuitatea, iar aniversarea de 25 de ani de ZF pe piaţă înseamnă continuitate în evoluţie. De când am venit la ZF, am învăţat în fiecare zi, am evoluat continuu. ZF 25 de ani înseamnă pentru mine 25 de ani de învăţat împreună şi sper să mai avem încă 25 de ani la fel de buni.

Răzvan Botea, jurnalist: ZF 25 de ANI înseamnă pentru mine aniversarea unui prieten care mi-a devenit coleg. ZF nu ştia că suntem prieteni (de pe net ne ştiam, de pe Facebook, că nu-l cunoscusem pe hârtie), dar a aflat că eram prieteni în momentul în care am devenit şi colegi.  Ce poate fi mai frumos decât să lucrezi cot la cot cu un prieten?

Roxana Petrescu, jurnalist:  Din 2005 lucrez la Ziarul Financiar. Nu am numărat niciodată anii, ştirile, interviurile breaking-newsurile. La fel cum nu număr niciodată oraşele pe care le vizitez. Nu am liste de bifat, am lucruri de înţeles. Nu lucrez la normă.

De curând, am fost la o expoziţie, Efectul Picasso, la Muzeul de Artă Recentă (MARe), care conţine 46 de lucrări semnate de pictor. Am descoperit o declaraţie de-a sa: La doisprezece ani, pictam ca Rafael, dar mi-a trebuit o viaţă ca să învăţ să pictez ca un copil. Acesta este de fapt efectul Picasso şi inima magnetismului său, simplificarea formelor până la esenţă. Culori tari, puţin pastel.

Prima întrebare pe care un copil o pune este: De ce? De ce? De ce? Mii de De Ce-uri. Niciodată nu ai răspunsurile pentru toate De Ce-urile minţii unui copil. Niciodată nu te gândeşti de ce cerul e albastru, de ce apa curge, dar un copil o face şi te împinge şi pe tine să ştii.

Într-o lume tot mai complicată, jurnalismul este disecţie, este De Ce la infinit, este nevoia de a întreba până a înţelege şi de a exprima lucrurile atât de simplu încât toată lumea să priceapă. Este efectul Picasso, puterea de a picta şi de a privi totul cu mintea unui copil. Nu ştii nimic, dar încerci să înveţi şi să explici tot. Jurnalismul este adevăr şi este cotext. Iar asta nu se demodează niciodată. Presa nu are vârstă. Poate de asta nu număr niciodată anii de ZF, pentru că nu îi simt că trec. Doar simt cum acumulez din 2005 încoace.

Roxana Roşu, jurnalist: ZF 25 de ani înseamnă practic un sfert de secol, iar când pui problema aşa sună foarte mult. Un sfert de secol de istorie extrem de complicată, de bogată, de interesantă, pe care am avut şansa să o trăim, mai mult sau mai puţin, împreună. Pentru mine, ZF 25 de ani este dovada că pasiunea şi munca pot susţine un business făcut în mare parte doar din cuvinte, îl pot ajuta să traverseze cu bine chiar şi un sfert de secol bulversant, în care economia, politica şi societatea şi-au tot căutat echilibrul pentru a se dezvolta frumos.  

Silvia Popa, vânzări: Ziarul Financiar este pentru mine o a doua familie. Oamenii care lucrează aici sunt capabili, integri, smart. Pentru mine sunt modele de profesionalism de la care am mereu ceva nou de învăţat. Ziarul Financiar este locul în care m-am dezvoltat profesional şi personal cel mai mult. Este dinamic, viu, reinventat. La 25 de ani de la lansare este tânăr, puternic, relevant. „Totul pentru business“ este cartea pe care se joacă viitorul României. Urmărind ştirile de business pare ca România mai are o şansă. Că vin din urmă minţi capabile să ne pună pe harta lumii. La încă 25 de ani, Ziarul Financiar!

Sorin Pâslaru, redactor-şef: Ca şi în prima zi de ZF, şi astăzi, Ziarul Financiar înseamnă pentru mine un serviciu.

Ştefan Stan, editor web: La 25 de ani, ZF a evoluat odată cu lumea. Timpul nu se mai măsoară doar în ani, ci in evenimentele care au marcat fiecare an, trimestru, şi zi în parte. Ediţiile nu se mai măsoară doar în ziare print, ci în ştiri noi la fiecare oră, indiferent de zi. Din 25 de ani de ZF, ultimii 11 i-am trăit împreună, în online.  ZF are capacitatea să te transporte în universul lui, în lumea unde ştirile nu se opresc niciodată. Breaking news-uri, analize, emisiuni, un ecosistem complet care nu doarme şi nu adoarme, pentru că mereu este ceva nou de descoperit.

Tibi Oprea, jurnalist: Aveam cinci ani când s-a născut proiectul Ziarul Financiar şi anul acesta se împlinesc cinci ani de când fac parte din el. ZF împlineşte însă 25 de ani, de cinci ori mai multă istorie financiară decât am cunoscut şi consemnat eu. Doar din 2018 încoace, de când scriu în pagina de burse şi fonduri mutuale a ZF, Bursa de la Bucureşti şi-a dublat capitalizarea şi a urcat de la peste 15% din PIB la aproape 20%. În ultimii cinci ani am realizat că pieţele sunt poveşti, iar fiecare an adaugă noi capitole interesante şi provocatoare. Ceva îmi spune că acesta este doar începutul poveştii.

În 1998 cele două pieţe ale Bursei de la Bucureşti aveau 392 mil. lei capitalizare. Nu am prins cei 20 de ani care au dus-o la 150 mld. lei capitalizare, dar am fost martor al ultimilor cinci, care au adus o dublare la aproape 300 mld. lei. Putem privi şi din altă perspectivă. În 1998 companiile listate pe bursă făceau sub 1% din PIB, pentru ca în următoarele două decade să urce la peste 15%, iar în 2023 să ajungă la aproape 20%.

Valeriu Dănilă, jurnalist ZF: ZF înseamnă pentru mine şansa unică de aduce în faţa cititorilor evenimentele care ne schimbă viaţa. ZF la 25 de ani înseamnă un sfert de secol în care am adus publicului cele mai importante ştiri din istoria contemporană a businessului. ZF la 25 de ani mai înseamnă dezvoltarea antreprenoriatului autohton, oglinda evoluţiei mediului de afaceri românesc.

Veronica Popescu, DTP: O luptă contra cronometru care te ţine în priză în fiecare zi!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO