Mediafax.biz Exclusiv

Altex: Tabletele nu lovesc în laptopuri, ci în netbook-uri

Altex: Tabletele nu lovesc în laptopuri, ci în netbook-uri

Autor: Adrian Seceleanu

03.07.2011, 19:31 478

"Am vândut peste 100 de tablete AppleiPad în primele zile de la data lansării oficială. Altex are o cotăde aproximativ 25% din piaţa de electro IT şi mă aştept ca în cazultabletelor să depăşim acest procent", a , a declarat pentru ZF DanOstahie, proprietarul şi preşedintele Altex.

El estimează că până la data lansăriioficiale de către Apple în România a iPad românii au cumpărataproximativ 20.000 de tablete.

Întrebat dacă se aşteaptă ca tablete sălovească în vânzările de computere portabile, Ostahie afirmă cănetbook-urile sunt categoria care ar putea fi într-adevăr afectatăde iPad şi celelalte tablete de pe piaţă.

"Tableta este un produs complementarlaptopurilor, care mai curând va reduce ponderea netbook-urilor. Pede altă parte segmentul netbook- urilor fiind prea puţin dezvoltatîn România, va resimţi mai puţin sever creşterea tabletelor decâtîn pieţe mai mature." Întrebat dacă până acum, din datele devânzări din propria reţea, se conturează apariţia unei tablete caresă rivalizeze cu iPad, Ostahie afirmă că momentan Apple dominăcategoria pe care a inventat-o.

"iPad este pentru familia tabletelor un«category of one». Cu alte cuvinte Apple a inventat categoria şi ova domina atât timp cât inovaţ ia va sta la baza produselor şiserviciilor lansate. Tabletele sunt astăzi fabricate de aproximativtoţi producă torii IT, dar nu este suficient. Dezvoltareaprodusului este atât de rapidă, încât numai dacă Apple vaînceta/încetini să inoveze, atunci va exista loc şi pentrudezvoltarea altor jucători. Cred că dacă există un potenţial rival,atunci cel mai aprope este Samsung, iar suportul operatorilor dedate poate cântări mult în balanţa stabilirii cotelor de piaţăîntre diverşi jucători." Lansarea oficială de către Apple atabletei iPad 2 în România, care a avut loc pe 24 iunie, adeterminat scăderea preţurilor în retail cu aproximativ 100 de europe bucată în condiţi ile în care în rafturile magazinelor au ajunsîn premieră gadgeturi livrate pe canalele oficiale aleApple.

După data lansării oficiale magazinelelocale au început să-şi modifice preţurile pentru iPad 2 sau, dupăcaz, să listeze în premieră acest produs în ofertă. Cel mai simplumodel de iPad, care are stocare de 16 GB şi doar cone ctivitateWiFi, costă de la data lansării oficiale 2.099 lei, faţă de 2.500de lei - preţul cu care a intrat pe piaţă în lunamartie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO