Mediafax.biz Exclusiv

Cămăşi MaxMara şi bluze Benetton made in Sighişoara: clienţii externi saltă cu 15% afacerile Târnava

Autor: Laurentiu Cotu

01.03.2012, 18:34 938

"Din păcate, anul trecut am primit semnale pozitive doar de pe piaţa externă. Forţa de muncă s-a stabilizat şi am reuşit să creştem numărul de angajaţi. În ceea ce priveşte anul 2012, mizăm pe o creştere a cererii pe piaţa internă, însă ne bazăm în continuare pe contractele la export", a declarat pentru ZF Transilvania Cecilia Hâncu, directorul general în cadrul companiei Târnava.

Fabrica de textile din judeţul Mureş este una dintre cele mai vechi din România, cu o istorie de peste 60 de ani, iar în perioada în care industria textilă locală a devenit un jucător important pe harta mondială a lohn-ului, Târnava a reuşit să semneze contracte cu nume mari din industria modei. Astfel, compania produce cămăşi pentru bărbaţi şi bluze pentru femei, pijamale sau veste pentru clienţi din Italia, Germania, Anglia, Elveţia, dar şi pentru piaţa locală.

Ponderea cea mai mare a exporturilor se realizează cu clienţii din Italia (Benetton, MaxMara, Trussardi), respectiv Germania (Hauber, Luisa Cerano, Wappen, Toni Dress).

Cu toate că afacerile companiei nu trec de 2-3 milioane de euro, Târnava este unul dintre puţinele businessuri româneşti care deţin o filială proprie în Germania, la Nordhorn.

Compania are puncte de vânzare şi în Sighişoara, Cluj-Napoca, Târgu-Mureş, Bra şov, Sibiu, Bistriţa, Alba Iulia sau Bucureşti.

"Investiţiile derulate au vizat diversificarea paletei de modele şi îmbunătăţirea vânzărilor online. În prezent producem cămăşi la comandă sau personalizate în funcţie de cerinţele clienţilor. Pentru acest an ne-am bugetat investiţii în realizarea de tipare personalizate şi în modernizarea sistemului de gradare-multiplicare", a spus Hâncu.

Târnava are în prezent 345 de angajaţi, 40 dintre aceştia fiind recrutaţi anul trecut. Acţionarii companiei sunt Asociaţia Târnava PAS cu 59,31% din ti tluri, restul de 40,69% din titluri aflându-se în posesia altor acţionari. Târnava a încheiat anul 2010 cu afaceri totale de circa 8,6 mil. lei (peste 2 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO