Mediafax.biz Exclusiv

Compania farma Romastru: Extinderea regională reduce riscurile din România

Compania farma Romastru: Extinderea regională reduce riscurile din România

Autor: Ioana David

29.11.2011, 10:09 226

"În acest moment, doar în Bulgaria vom porni efectiv vânzările.Pentru această piaţă estimăm o cifră de afaceri pentru 2012 de circa 2 mil. euro. În celelalte ţări vom fi în proces de autorizare, care este unul lung şi care durează cel puţin un an, un an şi jumătate, în funcţie de procedurile de autorizare", a spus Cristian David, director regional pentru Europa Centrală şi de Est şi Orientul Mijlociu al Romastru Trading.

Ce face Romastru Trading

Compania, înfiinţată în 1994, este specializată pe marketingul şi distribuţia medicamentelor.

Marketingul farma ceutic înseamnă în principal promovarea produselor unor companii care au dorit să externalizeze aceste servicii. Printre firmele cu care lucrează pentru aceste servicii se numără Pfizer, Bayer, Abbott Laboratories.

Dacă până în 2009 s-a concentrat pe marketing şi pe distribuţie, începând cu acest an a lansat şi brandurile proprii de medicamente din arii precum oncologie, psihiatrie şi neurologie.

Toate sunt din clasa medicamentelor generice (medicamente produse după ce expiră patentul unui produs original). Până în prezent, compania a lansat nouă astfel de produse care reprezintă 6% din cifra de afaceri. Totodată, în următorii doi ani intenţionează să mai lanseze alte 55 de produse, potrivit informaţiilor prezentate.

"În acest moment, suntem în faza de prioritizare a produselor, adică decidem ce anume alegem din portofoliul de produse al Romastru pentru fiecare piaţă. Alegerea o facem în funcţie de potenţialul oferit de pieţe pentru fiecare produs. După etapa de selectare, urmează etapa de autorizare", a mai spus Cristian David.

El estimează că vânzările pentru toate produsele din listă ar putea ajunge la 100 mil. euro într-un interval de timp de trei ani, care începe să curgă din momentul în care se obţine înregistrarea produselor.

Merge unde se plăteşte mai repede

De asemenea, separat de brandurile proprii, Romastru este în discuţii cu firme româneşti pentru extinderea distribuţiei produselor lor pe pieţele vizate.

Proiectul de extindere derulat de Romastru are în vedere ţări precum Polonia, ţările baltice, Ucraina, dar şi din Orientul Mijlociu, Liban, Siria, Iordania, Irak. "În esenţă, extinderea reduce riscul generat de evoluţia din România. Industria farma este afectată în România din cauza măsurilor drastice ce au fost luate în ultimele şase luni şi care vor afecta piaţa în special în 2012 şi mă refer la clawback, la preţuri de referinţă (...).

În România, mai suntem afectaţi şi de faptul că medicamentele sunt plătite la 200, chiar 270 de zile, ceea ce duce la o nevoie de capitalizare intensă", a mai spus Cristian David.

El mai spune că în pieţele în care compania se extinde termenele de plată sunt de 60-90 de zile.

Prin clawback (care în forma actuală se aplică de la 1 octombrie) statul taxează creşterile consumului de medicamente peste bugetul aprobat la începutul anului.

Taxa va fi de fapt un procent care se va aplica tuturor companiilor care au în portofolii medicamente incluse pe listele de gratuite şi compensate, indiferent dacă au crescut sau nu în vânzări. Taxa este posibil să se schimbe în perioada următoare.

Potrivit datelor existente pe site-ul Agenţiei Naţionale a Medicamentului (ANM), Romastru Trading are înregistrate medicamente precum Azatol (ulcer), Darizol (demenţă), Lusitrax (împotriva epilepsiei), dar şi altele.

Romastru este parte a grupului libanez de firme Pharaon Holding S.A.L care are activităţi în mai multe domenii.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, acţionariatul Romastru se împarte între Roger Boulos Gemayel (14,4%), Philippine Pierre Marie Ioseph Thomas (14,4%), Bota Cristian (4%), Pharaon Holding S.A.L. (societate holding) (52,8%), J.D.F. Holding S.A.L. (14,4%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO