Mediafax.biz Exclusiv

Cotnari vrea să crească cu 5% anul viitor

Autor: Ioana David

21.11.2011, 10:19 111

"Anul 2011 este un an bun. Avem o creştere a exporturilor, dar şi o recoltă foarte bună. Producţia este 8 milioane de litri de vin, iar investiţiile pe care le-am derulat anul acesta sunt de 6 milioane de euro în vie, utilaje şi modernizarea cramelor", a spus Cătălin Grecu, directorul de marketing al Cotnari.

El a fost prezent la Târgul Internaţional de Vinuri GoodWine, care a avut loc în acest weekend în Bucureşti, la care au participat atât producători români, cât şi importatori.

Cu această ocazie s-au lansat circa 120 de vinuri.

Spre exemplu, Cotnari a lansat Frâncuşa 2011 (vinul mai fusese prezentat anterior şi la Bruxelles), primul vin alb al companiei din 2011, precum şi vinul Cătălina (care a trecut printr-un rebranding şi are o nouă etichetă şi o reţetă "puţin diferită").Compania a anunţat că are 1.310 hectare de vie pe rod dintr-un total de 1.700.

"Aseară (joi-seară - n. red.) am terminat de replantat 360 de hectare şi am ajuns la aproape 80% din suprafaţa totală.(…) Probabil că anul viitor vom ieşi cu un vin roşu şi unul roze", a mai spus Grecu.

Potrivit datelor prezentate de Grecu, compania este "fixată bine" pe segmentul de retail, acolo unde are o cotă de piaţă de 22%.Bugetul anual de marketing al Cotnari este de 2 milioane euro, conform aceleiaşi surse.

Cotnari este prezentă şi pe pieţele externe, anul acesta exportul având o pondere de 10-12% în cifra de afaceri.

"Sperăm ca anul viitor să ajungem la minimum 15% exporturi.Mizăm pe piaţa Rusiei", a mai spus Cătălin Grecu.

În 2012, compania şi-a bugetat investiţii de minimum 3-4 mil. euro.

Piaţa totală a vinului era estimată la aproximativ 350 milioane euro, iar concurenţii Cotnari sunt Murfatlar, Vincon, Halewood, Tohani, Jidvei, Recaş şi alţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO