Mediafax.biz Exclusiv

Craiova şi Botoşani intră pe harta centrelor comerciale cu magazine Auchan, Carrefour, C&A şi New Yorker

Craiova şi Botoşani intră pe harta centrelor comerciale cu magazine Auchan, Carrefour, C&A şi New Yorker

Autor: Cristi Moga, Cristina Rosca

13.11.2011, 18:57 594

Cele două proiecte dezvoltate de două grupuri de oameni de afaceri din Belgia vor fi deschise parţial pe 15 noiembrie (la Botoşani), respectiv 17 noiembrie (în Craiova). Belgienii au început să dezvolte proiecte separat după ce sub brandul BelRom au realizat în ultimii şase-şapte ani centre comerciale în Sibiu, Târgu-Mureş, Brăila, Bacău, Focşani şi Severin.

Ambele proiecte au fost gândite iniţial să ocupe suprafeţe mai întinse, dar săptămâna aceasta vor fi deschise doar hipermarketurile - Auchan în Craiova şi Carrefour în Botoşani - şi o serie de magazine de îmbrăcăminte pre cum New Yorker sau C&A.

"Pe 17 noiembrie vor fi deschise circa 70% din magazinele galeriei comerciale de 28.000 de metri pătraţi a proiectului Electroputere Parc, respectiv C&A, New Yorker, Deichmann, Takko, Domo, Orsay, Douglas, Kenvelo, Tom Tailor şi alţii. Alte magazine, printre care şi LC Waikiki, vor fi deschise în intervalul 17 noiembrie - 1 decembrie, în timp ce H&M va deschide anul viitor", a precizat pentru ZF Răzvan Sin, head of retail department al firmei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox, agentul de închiriere al proiectului. Spaniolii de la Inditex lucrează de asemenea la amenajarea unor magazine în proiectul Electroputere, dar reprezentanţii companiei au precizat pentru ZF că unităţile din Craiova vor fi deschise doar în primăvara anului viitor. Pe de altă parte, New Yorker va deschide săptămâna viitoare magazine atât în proiectul din Craiova, cât şi în cel din Botoşani.

"În prezent New Yorker deţine 20 de magazine în România, ultimele deschise fiind în Piteşti (6 octombrie) şi Constanţa (28 octombrie). Săptămâna viitoare vom deschide la Botoşani (Botoşani Shopping Center), marţi pe 15, şi la Craiova (Electroputere), joi pe 17 noiembrie", a spus Mihai Şindrilaru (36 de ani), area manager al New Yorker pe România.

Centrul comercial din Craiova va avea iniţial o suprafaţă de circa 43.000 mp, iar ulterior va ajunge la 71.000 de metri pătraţi prin ridicarea unor spaţii noi pentru companiile Leroy Merlin, Decathlon, Norauto şi Altex.

"Cea mai recentă deschidere va fi în Craiova, în mallul Electroputere. Vom deschide pe 17 noiembrie, alături de Auchan şi alţi câţiva retaileri", spune şi Cristian Codrea, cel care conduce operaţiunile C&A pe piaţa locală.

C&A nu va deschide un nou magazin în Botoşani, unde compania deţine deja o unitate în centrul comercial Family Center.

Family Center a fost anul trecut un prim centru comercial deschis în Botoşani, cu o suprafaţă de circa 6.000 de metri pătraţi, iar anul viitor ar urma să fie deschis şi mallul Uvertura, dezvoltat de omul de afaceri Dănuţ Prisecariu.

Botoşani Shopping Center va avea o suprafaţă de circa 15.000 de metri pătraţi, din care aproape 10.000 de metri pătraţi vor fi ocupaţi de Carrefour, în timp ce în galeria comercială au mai fost anunţate magazine ale unor companii precum Domo sau Leonardo.

Investiţia de la Craiova a fost finanţată de UniCredit printr-un împrumut de peste 40 de milioane de euro, în timp ce pentru proiectul din Botoşani dezvoltatorii au obţinut un credit de circa 10 milioane de euro de la BRD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO