Mediafax.biz Exclusiv

Creşterea modestă a consumului pune în pericol brandurile slabe

Autor: Gabriel Razi

14.04.2011, 18:48 18

"În viitor vomasista la o raţionalizare a brandurilor deoarece consumatorul va fimai informat şi mai ponderat în alegere, iar cele slabe nu vorrezista pe piaţă", a declarat ieri Angela Dinu, marketing&salesmanager al Cargill România, unul dintre cei mai mari jucători de pepiaţa locală a comerţului cu cereale, în cadrul conferinţeicomerciantul.ro.

Românii sunt nemulţumiţi de serviciileferoviare, imobiliare, bancare, dar şi de service-urile auto,potrivit unui studiu al Comisiei Europene, în timp ce la celălaltcapăt al clasamentului se află cărţile, revistele, ziarele, dar şiserviciile de transport aerian sau cele poştale.

Sorin Mierlea, preşedintele unui ONG caremilitează pentru protecţia consumatorilor, a explicat că româniidepun reclamaţii abia după ce cumpară produse sauservicii.

"Din câte am observat, consumatorii românifac reclamaţiile abia după ce au cumpărat bunul, ideal ar fi caaceştia să se informeze la raft", a spus Mierlea.

Nivelul consumului de pe piaţă locală ascăzut anul trecut cu 5,3% faţă de 2009, conform datelorInstitutului Naţional de Stastică.

Totuşi, până la sfârşitul acestui anconsumul urmează să înregistreze o creştere de aproape 1,5%, pentruca ulterior să crească în fiecare an în medie cu 3%-3,5% până în2015, conform datelor Comisiei Naţionale de Prognoză.

Ratele de creştere ale consumuluiprevizionate pentru următorii patru ani sunt la jumătate faţă deavansul anual de circa 10% înregistrat înainte de 2008.

Românii cheltuie în prezent peste 20 demiliarde de euro pe alimente, aproape patru miliarde de euro pebăuturi alcoolice şi non-alcoolice, în timp ce cheltuielile cuhainele şi încălţămintea se situează puţin sub patru miliarde,potrivit estimărilor companiei de cercetare de piaţăEuromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO