Mediafax.biz Exclusiv

Domo a terminat cu afaceri de 175 mil. euro, sub estimările iniţiale

Domo a terminat cu afaceri de 175 mil. euro, sub estimările iniţiale

Autor: Cristina Rosca

10.04.2012, 19:35 272

Rezultatele obţinute de companie se încadrează în estimările înaintate pe final de an de Lorand Szarvadi, directorul executiv şi acţionarul minoritar al Domo, însă sunt sub bugetul anunţat la începutul lui 2011. Acest lucru arată că anul trecut a fost de fapt o perioadă mai dificilă decât crezuse iniţial retailerul de electronice şi electrocasnice şi marchează revenirea pe un trend descendent al afacerilor după ce în 2010 Domo crescuse cu 5%.

În ceea ce priveşte afacerile Domo din 2012, omul de afaceri spunea la finalul anului trecut că este optimist şi crede că poate depăşi 200 de milioane de euro.

Până la închiderea ediţiei compania nu a răspuns solicitării ZF privind noi estimări pentru afacerile din 2012.

Domo a deschis la începutul lunii primul magazin din acest an, la Piatra Neamţ, şi are în plan alte două inaugurări în 2012.

Magazinul situat în Hermes Shopping Center din Piatra Neamţ şi care are o suprafaţă de 900 mp a necesitat o investiţie de peste 250.000 euro, fără stocuri.

"Noua deschidere din Piatra Neamţ face parte din planul de extindere al companiei pentru anul 2012, pentru care am previzionat încă două noi magazine", a spus Lorand Szarvadi, directorul executiv al Domo.

Domo Retail are în prezent în România 110 magazine şi vrea să ajungă la jumătatea lui 2013 la o reţea de 100 de unităţi, respectiv cu 10 în minus faţă de momentul actual şi cu peste 20 mai puţine decât în vara anului trecut.

Lorand Szarvadi spunea în urmă cu mai puţin de o lună că în contextul actual de piaţă, viziunea sa referitoare la numărul necesar de magazine pentru a acoperi eficient suprafaţa ţării este de circa 100 de unităţi, cifră care va fi atinsă prin câteva deschideri şi mai multe închideri până la mijlocul anului 2013.

Şeful Domo spunea încă din toamna anului trecut că are în plan închiderea mai multor magazine, despre care afirma că sunt fie prea mici ca suprafaţă, fie neprofitabile.

Printre ultimele care au fost închise se numără unitatea din centrul comercial City Mall, singurul mall din Bucureşti care a trecut prin procedura falimentului. Potrivit unor informaţii furnizate anterior de Lorand Szarvadi, Domo se orientează acum după spaţii unde este aproape de alţi retaileri.

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată (electronice, electrocasnice, produse foto, IT şi telecom, echipamente de birou), una dintre cele mai lovite de criza financiară, a dat primele semne de revenire în 2011, când a crescut cu aproape 13% comparativ cu anul anterior, până la o valoare de 1,425 miliarde de euro, potrivit studiul GfK Temax realizat de compania de cercetare de piaţă GfK România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO