Mediafax.biz Exclusiv

După închiderea diviziei de cercetare şi a fabricii din Cluj, Nokia îşi înjumătăţeşte echipa comercială

După închiderea diviziei de cercetare şi a fabricii din Cluj, Nokia îşi înjumătăţeşte echipa comercială

Autor: Adrian Seceleanu

11.01.2012, 19:40 664

Pe lângă plecarea, în luna decembrie a anului trecut, după un mandat de 12 ani, a Country Manager-ului Nokia România Răzvan Petrescu, alte câteva persoane ar fi plecat în 2011 din echipa comercială a Nokia, potrivit datelor ZF. Pe lângă angajaţii Nokia, în vânzarea telefoanelor pe piaţa locală sunt implicate şi echipele celor doi distribuitori autorizaţi - companiile româneşti Accord 93 şi World Comm Trading. Un semnal al eforturilor Nokia de reducere a costurilor în România este şi decizia luată în 2011 de a nu mai recruta un român pentru funcţia de Country Manager, activităţile locale fiind coordonate de la Budapesta, de şeful Nokia Ungaria.

Întrebat de ZF dacă Nokia a făcut restructurări şi în echipa comercială - care se ocupă de vânzarea de telefoane mobile şi accesorii, Marcus Störkel - General Manager al Nokia Ungaria şi România, a declarat că de la preluarea funcţiei în decembrie 2011 nu a anunţat alte schimbări în afara plecării lui Răzvan Petrescu. "În decembrie, am anunţat că Răzvan Petrescu va pleca de la Nokia şi nu am anunţat alte schimbări în echipa de vânzări şi marketing de la Bucureşti", a spus Störkel, adăugând că "România şi echipa locală continuă să aibă un rol important în Europa Centrală şi de Est". Potrivit datelor ZF, de la cinci oameni în echipa comercială a Nokia România în prezent mai sunt doi. Compania nu a confirmat sau infirmat aceste cifre. Întrebat dacă se va muta în România sau dacă va rămâne în Budapesta, noul şef al activităţilor locale ale Nokia a precizat că va rămâne în Ungaria, dar va călători în mod regulat la Bucureşti. "În ceea ce mă priveşte, voi coordona activităţile din Budapesta şi plănuiesc să vin în Bucureşti de două ori pe lună", a precizat pentru ZF Marcus Störkel.

Restrângerea activităţii Nokia în România ar putea avea loc şi pe fondul evoluţiilor de pe piaţa locală de telefoane mobile, unde compania finlandeză se confruntă cu un trend descendent al vânzărilor proprii şi o ascensiune puternică a rivalilor de la Samsung - compania sud-coreeană care a anunţat de altfel la nivel global că ţinta sa e să devină numărul unu pe această piaţă. În România, Samsung a revendicat deja la începutul anului precedent de la Nokia locul unu pe piaţa de smartphone, iar în octombrie cele două companii ar fi fost "umăr la umăr" la nivelul întregii pieţe, potrivit declaraţiilor făcute la forumul ZF Digital '11 de Sorin Manea - directorul diviziei telecom a Samsung România.

În T3, potrivit unor estimări de pe piaţă, Samsung ar fi învins Nokia şi pe segmentul telefoanelor low-end şi ar fi ajuns la 50% cotă pe segmentul smartphone, devenind astfel liderul pieţei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO