Mediafax.biz Exclusiv

Exporturile salvatoare: Heidi a crescut cu 20% vânzând ciocolată făcută în Bucureşti străinilor

Exporturile salvatoare: Heidi a crescut cu 20% vânzând ciocolată făcută în Bucureşti străinilor

Autor: Roxana Petrescu

12.06.2011, 18:24 132

"În primele trei luni ale anului, dincifrele furnizate de firmele specializate în audit, creşterea afost nesemnificativă faţă de 2010, de circa 1% a volumului total lanivelul pieţei. Anul trecut a fost înregistrată o scădere deaproximativ 20% faţă de 2009, iar acum, stabilitatea este un semnbun, înseamnă că minimul a fost deja atins anul trecut", spunreprezentanţii Heidi.

Datele prezentate de Heidi sunt mai bune comparativ cu celeînaintate de ceilalţi jucători din domeniu care susţin că de faptcererea de ciocolată a scăzut cu circa 5-10% în primele trei luniale anului comparativ cu perioada similară a anuluitrecut.

Înciuda acestui context, strategia pe care Heidi a început s-oimplementeze încă din 2008, aceea a concentrării pe pieţeleexterne, a dat roade, compania spunând că afacerile s-au majorat înprimele trei luni ale anului cu 20%.

Exporturi mai mari cu 16%

"Cifra de afaceri a companiei Heidi a crescut cu 20% faţă deanul trecut, acest lucru datorându-se unei dezvoltări semnificativea exporturilor şi nu a creşterii cererii pe piaţa internă. Profitula crescut şi el. Anul acesta, în primele 3 luni am exportat 38% dinvolumul producţiei, cu 16 procente mai mult decât în aceeaşiperioadă a anului trecut", au mai precizat reprezentanţiicompaniei.

Aceştia nu au furnizat valoarea cifrei de afaceri şi aprofitului net.

Astfel, ciocolata Heidi produsă la marginea Bucureştiului aajuns să fie consumată în 32 de ţări, printre care se numărăGermania, Polonia, Cehia sauSUA.Intensificarea exporturilor de produsei-a protejat şi pe cei aproximativ 320 de angajaţi ai companiei,Heidi nefiind forţată să facă disponibilizări în contextul scăderiicererii interne.

"Pentru a putea susţine dezvoltarea la export a companiei Heidiam angajat persoane cheie în departamentele marketing, supply chainşi vânzări.Tot datorită creşterii cereriiexporturilor şi implicit a producţiei, nu am fost nevoiţi să facemdeloc concedieri, chiar pe fondul scăderii accentuate a cererii pepiaţa internă de anul trecut", au mai spus reprezentanţiicompaniei.

Magazin de ciocolată la poarta fabricii

Concomitent cu identificarea de noi pieţe de export pentruciocolata Heidi, managementul companiei spune că firma a alocat oparte din bugetul de investiţii din 2011 pentru construcţia unuimagazin de ciocolată la poarta fabricii. Acesta va fi deschis înseptembrie anul acesta.

Potrivit datelor depuse de companie la Ministerul Finanţelor,Heidi a avut în 2009 o cifră de afaceri de 11,2 milioane deeuro.

Reprezentanţii companiei au declarat la începutul acestui an căafacerile Heidi au crescut anul trecut cu 15%, pentru anul acestafiind bugetată o creştere de 17%. Heidi Chocolat este deţinută degrupul elveţian Laderach.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO