Mediafax.biz Exclusiv

GlaxoSmithKline investeşte 5 mil. € la Braşov, unde exporturile vor ajunge la jumătate din producţie

GlaxoSmithKline investeşte 5 mil. € la Braşov, unde exporturile vor ajunge la jumătate din producţie

Autor: Ioana David

29.05.2011, 18:34 314

Investiţiile sunt anunţate în condiţiileîn care compania exportă medicamente produse laBraşovîn peste 50 de ţări din întreagalume.

"La sfârşitul anului trecut, exporturile s-au ridicat la peste43% din totalul producţiei, în volum. Plănuim majorareaexporturilor la mai mult de jumătate din volumul producţiei princreşterea numărului de ţări către care exportăm şi, de asemenea,prin mărirea numărului de medicamente produse", a spus PascalPrigent, director general al GSK România.

Proiectele pe care GSK le are laBraşovsunt importante pentru că fabricaEuropharm se numără printre cei mai mari producători localifarmaceutici şi a avut o cifră de afaceri de 405,9 (circa 96 mil.euro) mil. lei în 2009. Potrivit calculelor ZF pe baza datelor dela Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în acel an EuropharmSA s-a aflat pe locul trei în topul companiilor cu cele mai maricreşteri ale afacerilor, de aproape 400%.

În2010, compania s-a aflat pe locul 76 în topul celor mai mari 100 deexportatori de pe piaţa locală, potrivit datelor furnizate ZF decătre Camera de Comerţ şi industrie a României.

Nusunt disponibile informaţii legate de cifra de afaceri înregistratăde Europharm SA anul trecut sau de ponderea pe care exporturile oau în cifra de afaceri (ca valoare).

Separat însă vânzările GlaxoSmithKline SRL (fără fabrică şidivizia de distribuţie) s-au ridicat anul trecut la 577 de milioanede lei (137 de milioane de euro), potrivit informaţiilor transmisede companie.

De la Braşov în toată lumea

Intrată în portofoliul gigantului farmaceutic la începutulanilor 2000, fabrica Europharm produce vitamine şi minerale,analgezice (pentru durere), antipiretice (pentru febră) şiantiinflamatoare, medicamente pentru sistemul gastrointestinal,pentru cel respirator, pentru sistemul nervos central,antidepresive şi medicamente pentru tratarea HIV /SIDA. În total,laBraşovsunt produse16 branduri, iar noul laborator, unul dintre principalele proiectedin acest an, este pentru controlul calităţii. În prezent laBraşovmai există un laboratorpentru controlul calităţii.

"Recent s-au făcut numeroase transformări şi investiţii pentru afacilita transferul de producţie pentru mărci precum Seroxat(antidepresiv) şi Retrovir (HIV/SIDA) şi plănuim să dezvoltăm încontinuare această unitate de producţie", a mai spus PascalPrigent. El a adăugat că intenţionează să crească producţialaBraşov.

Prezenţa GSK în România mai presupune pe lângă fabrică şi odivizie de distribuţie - Europharm Distribuţie. Separat deactivitatea coordonată de către Pascal Prigent, compania britanicămai are în România şi divizia de Consumer Healthcare, care recentl-a numit pe Victor Geus, 39 de ani, în poziţia de director generalal unui hub care include România, ţările adriatice, balcanice şibaltice, în total 14 state.

Bilanţul primelor luni de mandat

Prigent, 43 de ani, a preluat mandatul din România la începutulacestui an după ce anterior a fost head of the neurosciences andcardiovascular business unit al Eli Lilly Franţa, în acelaşi timpocupând şi funcţia de chief marketing officer.

"După patru luni de la numirea în funcţia de director general alGSK România, pot să spun răspicat că piaţa românească este dinamicăşi rămâne o piaţă atractivă pentru investitorii străini, înprincipal datorită oportunităţilor de business şi calităţiiridicate a forţei de muncă."

Totodată, el afirmă că a fost norocos pentru că nu a fost nevoitsă ia decizii urgente.

"Este periculos să fii nevoit să iei rapid decizii importantecând eşti nou în funcţie şi ştii destul de puţine lucruri desprepiaţa locală."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO