Mediafax.biz Exclusiv

Groupon vrea un rulaj de 0,4 mil. € pe lună

Groupon vrea un rulaj de 0,4 mil. € pe lună

Autor: Magraon Andreea

07.12.2010, 18:11 37

Compania americană Groupon, care a dezvoltat la nivel global o reţea de site-uri cu 40 de milioane de abonaţi, prin care le propune în fiecare zi utilizatorilor din fiecare ţară câte o "ofertă a zilei" - respectiv posibilitatea de a achiziţiona un produs sau un serviciu la preţ redus pentru o perioadă limitată de timp -, estimează că ar putea ajunge la 500.000 de abonaţi pentru serviciul care va deveni operaţional şi în România în cursul săptămânii viitoare.

Groupon este compania momentului la nivel mondial, având în vedere că tocmai a refuzat o ofertă de 6 mld. dolari din partea Google.

Modelul de business pe care se bazează site- ul Groupon este următorul: clienţii care doresc să cumpere plătesc online cu cardul şi primesc un voucher cu care merg să achiziţioneze produsul respectiv.

"Avem până în prezent contracte cu 100 de companii în România", a declarat pentru ZF Cem Tunakan, CEO al Groupon România, fără a oferi alte detalii.

Site-ul are în general parteneriate cu companii precum retaileri, organizatori de evenimente, teatre, restaurante sau chiar saloane de înfrumuseţare. Veniturile Groupon provin în principal din comisioanele incluse în preţul ofertelor, negociate cu companiile partenere.

www.groupon.ro, site-ul Groupon în România, va fi funcţional (va promova oferte) în aproximativ o săptă mână, potrivit lui Tunakan.

Groupon îşi bazează businessul pe faptul că românii vor cheltui mult prin plata online cu cardul. Potrivit lui Tunakov, utilizatorii cheltuie în medie 1 euro pe voucher în Europa de Vest. El se aşteaptă ca românii să cheltuie în medie cu 20-25% mai puţin. "Dacă atingem 500.000 de abonaţi în următoarele luni aşa cum ne-am propus şi fiecare va cheltui 70-75 de eurocenţi, veniturile ar ajunge la aproape 400.000 de euro pe lună", a declarat el.

Cu toate acestea, în România plata online rămâne o raritate în condiţiile în care încrederea în securitatea tranzacţiilor şi a plăţii online este foarte mică. Spre exemplu, la eMag, cel mai mare retailer online de IT&C de pe piaţa locală, cu afaceri estimate în acest an la 100 mil. euro, doar 5% din produsele vândute sunt plătite online cu cardul.

Piaţa locală de tranzacţii online cu cardul este de aşteptat să crească anul acesta cu 30% comparativ cu 2009, până la 130 mil. euro, potritit estimărilor din piaţă. România este a 36-a ţară în care compania se extinde, iar Bucureştiul va rămâne sediul din Europa Centrală şi de Est.

Groupon a deschis deja sedii în Polonia şi Turcia, iar după România vor urma Ungaria, Cehia şi Slovacia, potrivit lui Tunakan.

"Activitatea de retail a avut mereu potenţial în România. De pildă, dezvoltarea centrelor comerciale a început din 1999 cu Bucureşti Mall şi apoi succesul acestuia a fost repetat de Plaza şi Băneasa Shopping Center. Nimeni nu poate spune că branduri de renume precum H&M, Zara sau mai nou Gucci vin în România pentru că piaţa nu merge", spune Tunakan. Acesta este unul dintre motivele pentru care Groupon a ales România pentru a se extinde, spre deosebire de Bulgaria, care nu se află pe listă.

"Această «cultură a consumului», care caracterizează România, este mai apropia tă de Groupon. Bulgaria a pus accentul pe alte domenii, precum infrastructura, dar nu se pliază încă pe modelul de business al Groupon", menţionează Tunakan.

Compania are în prezent 17 angajaţi în România şi intenţionează să-şi dubleze echipa în ur mă toarele luni. "Vom avea nevoie de mana geri de oraşe, având în vedere că vrem să ne extindem în marile oraşe din ţară", a declarat el. 95% din personalul companiei lucrează în vânzări.

Potrivit site-ului Groupon România, printre oraşele vizate pentru ex tin dere sunt Braşov, Cluj, Constanţa, Oradea, Iaşi, Sibiu sau Timişoara. Cem Tunakan susţine că pentru recrutare Groupon lu crează cu agenţii de head hunting, dar ape lează şi la referinţe din rândul angajaţilor.

Compania, pe care Google, cel mai popular motor de căutare din lume, a dorit să o cumpere recent pentru 6 miliarde de dolari, a fost înfiinţată în noiembrie 2008 în Chicago.

"Activitatea de retail a avut mereu potenţial în România. Nimeni nu poate spune că branduri de renume precum H&M, Zara sau mai nou Gucci vin în România pentru că piaţa nu merge", a declaratCem TunakanCEO al Groupon România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO