Mediafax.biz Exclusiv

Handbalul, sportul de echipă cu cele mai mari performanţe, dar cu bani de zece ori mai puţini ca în fotbal

Handbalul, sportul de echipă cu cele mai mari performanţe, dar cu bani de zece ori mai puţini ca în fotbal

Autor: Cristi Moga

21.12.2010, 19:30 28

Astfel, nouăsponsori şi-au îngrămădit siglele pe tricourile şi şorturilenaţionalei feminine de handbal a României, câştigătoare a medalieide bronz la campionatul european recent încheiat, dar pentru a aveanumele inscripţionat lângă cele ale Cristinei Neagu sau Oanei Maneacompaniile plătesc sume de ordinul zecilor de mii de euro,poziţiile cu cea mai mare vizibilitate de pe tricouri putând ajungela 100.000 de euro.

Niro Group(companie controlată de omul de afaceri Nicolae Dumitru), franceziide la BRD, Loteria Română şi fraţii Negoiţă (Rin Grand Hotel) aufost sponsorii care s-au promovat pe zona centrală a tricourilor dejoc.

Tot petricouri, dar cu o siglă mai mică, poziţionată lateral, s-a aflatfirma Oprea Edilconstruct (ECO), în timp ce germanii de la Henkelşi-au promovat brand-ul Persil pe spatele tricourilor, sub numerelede joc, iar pe mâneca stângă provincia turistică Zillertal dinAustria şi-a inscripţionat site-ul zillertal.at.

"Cu Niro amfăcut un parteneriat în luna noiembrie, pentru un an, fiind încriză de bani.

Contractele deacest gen nu sunt foarte mari. Nu dă nimeni de regulă mai mult de100.000 de euro. Ar fi bine să mai vină cineva pe lângă noideoarece este greu", a declarat Cristian Gaţu, preşedinteleFederaţiei Române de Handbal.

Alţi doisponsori puteau fi observaţi pe şorturile de joc, respectiv alefirmei de asigurări Euroins, care asigură handbalistele în caz deaccidentări, şi ale firmei de servicii medicale Nova Vita dinTârgu-Mureş, la a cărei clinică handbalistele au acces gratuitpentru recuperare.

Deşi naţionalade handbal feminin a adus în ultimii ani cele mai mari performanţela nivelul sporturilor de echipă (argint la Campionatul Mondial din2005 şi bronz la Campionatul European din 2010), sponsoriiinvestesc în continuare sume mai mari în fotbal, un sport cu oaudienţă generală mai ridicată, dar în care rezultatele s-au lăsataşteptate în ultimii zece ani, calificarea la turnee finalereprezentând o excepţie.

Astfel se facecă, spre exemplu, Ursus a devenit sponsor al naţionalei României defotbal la începutul anului 2009 printr-un contract pe o perioadă depatru ani de aproape 7 milioane de euro, potrivit informaţiilorvehiculate la acea vreme, respectiv 1,7 milioane de euroanual.

Pe de altăparte, marile echipe de fotbal din Europa, precum Barcelona sauManchester United, au venituri anuale de 20-30 de milioane de eurode la sponsorii de pe tricouri.

Dar ce afaceri au de faptsponsorii naţionalei de handbal?

Niro Group estecompania care deţine şi administrează complexul Dragonul Roşu de laieşirea din Bucureşti spre Urziceni, controlat de omul de afaceriNicolae Dumitru despre care presa a scris că este un apropiat alElenei Udrea şi fost partener de afaceri cu NicuGheară.

Cea mai marefirmă din grupul controlat de Nicolae Dumitru este Niro Investment,cu afaceri de 25,5 mil. euro şi un profit de aproape 6 mil. euro în2009 şi peste 300 de angajaţi. Omul de afaceri a dezvoltat şiproiectul cu 430 de apartamente Central Park de pe şoseaua Ştefancel Mare şi are la stadiu de proiect şi alte dezvoltăriimobiliare.

OpreaEdilconstruct este o firmă deţinută de omul de afaceri OpreaConstantin, care a rulat anul trecut 4,5 mil. euro şi a avut 117angajaţi.

Alţiantreprenori care s-au promovat prin handbal sunt fraţii Negoiţă,proprietarii hotelului Rin Grand Hotel din Bucureşti, în care circa800 de camere vor fi transformate în apartamente, dar şi omul deafaceri Virgil Mailat, fost acţionar la Bere Mureş, care deţineafacerea cu servicii medicale Nova Vita.

BRD este ceamai profitabilă bancă din România şi a doua în funcţie de active,cu un portofoliu de 14,4 miliarde de euro, în timp ce LoteriaRomână a înregistrat în 2009 un profit de 35,5 mil. euro la o cifrăde afaceri de 336 mil. euro.

Euroins este ofirmă de asigurări din Bulgaria cu prime brute subscrise de 59 mil.euro după primele nouă luni ale acestui an, în timp ce germanii dela Henkel rulează 135 mil. euro pe piaţa locală, având aproximativ500 de angajaţi.

Zillertal esteuna dintre cele mai mari zone schiabile din Alpii Austrieci, cupiste a căror lungime depăşeşte 500 de kilometri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO