Mediafax.biz Exclusiv

Heineken, plus 6% la vânzări pe o piaţă în scădere

Autor: Ioana David

16.02.2011, 19:10 35

"Motoarele au fost brandurile Bucegi şi Ciuccare au beneficiat de creşterea distribuţiei şi de un spor demarketing mai mare", se arată în raportul anual al companiei, carenu face alte referiri la piaţa românească.

Brandul Bucegi se situează pe segmentuleconomic şi se adresează "bărbaţilor care locuiesc în zone ruralesau în oraşe mici / mijlocii", potrivit informaţiilor de pe site-ulHeineken. Pe de altă parte, Ciuc este o marcă din categoriapremium.

Rezultatele marchează o revenire a vânzărilor,în condiţiile în care în 2009 compania anunţase o scădere în liniecu cea a pieţei, de 13%. Reprezentanţii Heineken România nu auoferit informaţii suplimentare legate de cifra de afaceri sauprofitul de anul trecut.

Heineken este al doilea berar care dăinformaţii despre evoluţia vânzărilor, după ce United RomanianBreweries Bereprod (URBB), îmbuteliatorul Tuborg şi Carlsberg, aanunţat o creştere de 7% a volumelor în 2010 şi un plus de 3% alcifrei de afaceri.

Şi SABMiller, producătorul brandurilor Ursusşi Timişoreana, şi-a anunţat rezultatele aferente perioadeioctombrie-decembrie 2010, care însă corespund trimestrului trei alanului financiar. Astfel, divizia locală a SABMiller a stagnat înaceastă perioadă.

În 2009, Heineken România a înregistrat ocifră de afaceri de 896 mil. lei, circa 213 mil. euro, în creşterecu 9% în lei şi în scădere cu 5% în euro faţă de anul precedent.Grupul olandez deţine patru fabrici în România, iar în 2010 şi-aexternalizat producţia locală de malţ prin încheierea unuiparteneriat cu francezii de la Soufflet şi prin închidereaunităţilor sale de profil.

Potrivit unor estimări anterioare alejucătorilor, anul trecut piaţa de bere a scăzut cu aproximativ 5%,însă Asociaţia Berarii României, care grupează firmele Bergenbier,Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi UrsusBreweries, nu a făcut publice informaţii legate de evoluţiaconsumului anului trecut. În ultimii ani pe fondul scăderiiconsumului, producătorii au închis mai multefabrici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO