Mediafax.biz Exclusiv

Hornbach investeşte peste 20 milioane euro pentru construcţia unui magazin la Timişoara

Autor: Ioan Dornescu

30.03.2011, 17:09 33

"Lucrările vor începe în vara asta, dorim să deschidem magazinulla sfârşitul lui februarie 2012", a declarat agenţiei MEDIAFAXMugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach Centrala,compania specializată în operarea magazinelor din România.

A şasea unitate din România va fi deschisă după 2012 laBucureşti, proiect pentru care terenul nu a fost încă achiziţionat,a adăugat Rusu, fără să ofere alte detalii. Retailerul germandeţine în România trei magazine la Bucureşti şi unul la Braşov.

Hornbach a deschis la finele anului trecut al patrulea magazindin România pe terenul fostului complex comercial Prisma dinapropiere de Bucureşti, investiţia pentru acest proiect fiind depeste 30 de milioane de euro. În zona respectivă grupul german vreasă atragă parteneri pentru închirierea sau vânzarea unei porţiunide teren, iar în prezent poartă discuţii cu un retailer alimentar,potrivit sursei citate.

Întrebat despre planurile viitoare de extindere a reţelei înRomânia, Rusu a afirmat că grupul şi-a revizuit targetul iniţialdupă apariţia crizei şi a abordat o strategie prudentă.

"Am avut un target până să înceapă această criză, după care l-amrevizuit. În 2007 spuneam în presă că dorim să deschidem cel puţinzece magazine în România. Acum dorim să creştem sănătos. Suntem unpic mai precauţi", a spus Rusu.

Magazinele reţelei au în medie 120 de angajaţi, iar selectareapersonalului este dificilă, conform sursei citate.

"Ştiţi care este problema cea mai mare? Forţa de muncă. N-ogăseşti. Noi facem şcolarizări continuu, sunt şcolarizaţi înaintede deschiderea magazinului, sunt antrenaţi în celelate magazine", aspus reprezentantul Hornbach.

Afacerile Hornbach Centrala au scăzut anul trecut cu aproape 1%,de la 311,9 milioane lei în 2009, şi ar putea înregistra un avansde până la 3% în acest an, potrivit şefului companiei. Retailerulgerman de materiale de construcţii şi grădinărit a anunţat lajumătatea lunii martie că scăderea vânzărilor din România aîncetinit semnificativ în anul financiar anterior, încheiat lasfârşitul lunii februarie.

"Sectorul construcţiilor se va deschide, deja se simte, prinvânzările de materiale de construcţii. Eu cred că ne revenim pentrucă îşi revine restul lumii", a spus Rusu.

Pe de altă parte, reprezentantul Hornbach afirmă că piaţaconstrucţiilor din România nu va avea în viitor "o evoluţie atât destrălucitoare" precum înainte de venirea crizei.

"Toată lumea s-a bucurat de bulgărele de aur, fără să-şi punăîntrebarea de unde vine. Nu cred că va mai veni un bulgăre de aur.România, printr-o politică sănătoasă, va putea creşte încet şisănătos. Aşa ar trebui", a spus el.

Rusu a afirmat că nu se aşteaptă la exituri din piaţa româneascăde bricolaj ale unor jucători de calibru, în ciuda scăderiisemnificative din ultimii ani, dar marile lanţuri vor fi nevoitesă-şi adapteze suprafeţele magazinelor la cererea existentă, prinextinderi sau restrângeri ale spaţiilor. Pe de altă parte, elanticipează dispariţia unor firme de dimensiuni reduse.

Principalele strategii ale companiei din acest an vizeazăextinderea consultanţei şi serviciilor. "Vom dezvolta foarteputernic serviciile de montaj", a precizat reprezentantulretailerului de bricolaj.

El a afirmat că ponderea produselor româneşti în ofertamagazinelor Hornbach a scăzut de la 20% la 6%. "Am redus dinproducătorii români pentru că nu oferă calitatea pe care noi ocerem", a declarat şeful Hornbach Centrala.

Principalii jucători pe piaţa românească de bricolaj suntDedeman, Praktiker, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi şiMr. Bricolage.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO