Mediafax.biz Exclusiv

Lodgy face trecerea la noua gamă Renault, spune unul dintre directorii producătorului francez

Lodgy face trecerea la noua gamă Renault, spune unul dintre directorii producătorului francez

Arnaud Deboeuf, director program entry în cadrul Renault Group: Acum 55% din componentele Lodgy sunt preluate de la platforma Logan. Este o fază de tranziţie deoarece venim cu noi motoare, noi echipamente şi noi elemente de siguranţă precum cel pentru reducerea impactului cu pietonii.

Autor: Bogdan Alecu

08.03.2012, 20:02 1408

Lansarea recentă a modelului Dacia Lodgy, care introduce noi elemente tehnice în gama Dacia, face pentru Renault trecerea către viitoarele modele produse la Mioveni. Cu acest model, compania franceză atacă în principal piaţa vestică, în timp ce în Europa de Est piaţa va trebui să fie creată.

Arnaud Deboeuf, director program entry în cadrul Renault Group, a vorbit într-un interviu acordat ZF despre potenţialul de piaţă pe care îl are Lodgy şi asemănările cu modele anterioare din gama de la Mioveni.

"În cazul Lodgy, piaţa sa există deja în Europa de Vest, în timp ce în Est aceasta trebuie creată. La fel şi în cazul lui Duster, această piaţă nu exista în Europa de Est, dar treptat a început să crească", a spus Arnaud Deboeuf, director program entry în cadrul Renault Group.

La fel ca şi în cazul modelelor Dacia actuale, şi pentru Lodgy s-a urmărit o modificare cât mai redusă a platformei tehnice, utilizându-se cât mai multe componente comune cu cele de la automobile deja existente.

"Valoarea adăugată la o maşină în afară de costul componentelor este de 10-15% cel mult. Cu uzina de la Mioveni şi cu cea nouă de la Tanger avem acum şi o bună platformă de producţie. Spre exemplu, pentru a reduce costurile utilizăm cât mai multe componente de la modele deja existente", a spus Deboeuf.

Spre exemplu, cele trei rânduri de scaune din Lodgy sunt la fel ca într-un Logan MCV. Bordul este complet schimbat, dar gurile de ventilaţie sunt la fel ca la Logan şi implicit partea din spate este la fel.

"De la Logan am învăţat multe şi am adus multe îmbunătăţiri, iar acest lucru nu a fost deloc simplu. Dacă era simplu, am fi avut mulţi competitori, dar din ce se vede, nu avem niciunul momentan. Cu siguranţă vom avea concurenţă mai mare din partea mărcilor coreene, Skoda şi-a schimbat strategia, Toyota a lansat deja Etios, un sedan pentru piaţa indiană, iar PSA lucrează deja la un concurent pentru Logan. Noi timp de opt ani am fost singuri pe piaţă, dar avem zece ani avans tehnologic faţă de concurenţă", a declarat executivul francez.

Lodgy vs. Duster

Atunci când a fost lansat Duster, aproximativ 70% din componentele acestuia erau comune cu cele de pe Sandero. Acum cu Lodgy, acesta fiind un monovolum, francezii au reproiectat toată partea de sus a maşinii şi au introdus un compartiment motor de nouă generaţie, care va fi utilizat şi la reînnoirea gamei Dacia.

"Acum 55% din componentele Lodgy sunt preluate de la platforma Logan. Este o fază de tranziţie deoarece venim cu noi motoare, noi echipamente şi noi elemente de siguranţă precum cel pentru reducerea impactului cu pietonii", a subliniat Deboeuf.

Dacă la nivel european atenţia clienţilor este asupra lui Lodgy, în America de Sud, Rusia şi India, în prim-plan este Duster, care urmează să intre în producţie, dar sub emblema Renault.

"Anul acesta lansăm Duster în producţie în Rusia, Brazilia, Columbia şi India. Pe anumite pieţe există şi motoare pe benzină de 2,0 litri. Pe parcursul intervalului de viaţă al SUV-ului vor fi introduse noi motoare. Tehnic nu este nicio problemă, ci doar de specificul pieţei", a spus Deboeuf.

Duster cu volan pe dreapat se face doar în India

Mai mult, francezii vor produce Duster pentru Marea Britanie nu la Mioveni, ci în India. Acolo deja se produce Logan sedan, dar sub emblema constructorului indian Mahindra şi sub numele de Verito.

"Nu vom lansa în Marea Britanie Duster produs la Mioveni, ci pe cel produs în India deoarece vom folosi modelul de acolo cu volan pe partea dreaptă. Nu îl producem în Tanger sau Mioveni deoarece vrem să fim cât mai eficienţi posibil cu toate costurile şi ne folosim de volumul de maşini cu volan pe partea dreaptă din India", a declarat Arnaud Deboeuf, director program entry în cadrul Renault Group.

Astfel, modelul Duster pentru Marea Britanie va fi disponibil nu doar cu motoarele actuale, ci şi cu cel de 2,0 litri pe benzină şi posibil chiar cu transmisie automată.

Mai mult, bordul modelului Dacia Duster pentru UK va proveni de la Renault Duster, ceea ce înseamnă că va dispune inclusiv de sistem de navigaţie precum Dacia Lodgy şi comenzi pentru geamuri electrice amplasate pe portiere şi nu pe consola centrală.

Cresc vânzările Dacia în Europa

În ceea ce priveşte vânzările Dacia în Europa, directorul programului entry se aşteaptă la o creştere susţinută de Lodgy.

Planul Renault pentru Dacia vizează o gamă de cel mult nouă-zece maşini, în contextul în care în prezent gama a ajuns la şapte modele odată cu lansarea lui Lodgy.

Extinderea portofoliului va atrage după sine şi o extindere a resurselor pentru marketing, producţie, dar şi proiectare. Dincolo de limita de zece modelele, vor deveni prea complexe şi se va pierde competitivitatea din punctul de vedere al preţului, potrivit declaraţiilor lui Carlos Tavares, directorul operaţional al Group Renault.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO