Mediafax.biz Exclusiv

Obi România amână extinderea, din cauza crizei şi pentru că nu a ajuns la acorduri cu dezvoltatorii

Autor: Ioan Dornescu

04.10.2011, 16:36 233

"Criza s-a adâncit în prima parte a acestui an şi pentru că nu s-a putut ajunge la un acord cu dezvoltatorii în acest an nu avem planificată nicio nouă deschidere de magazine. Cât despre planurile noastre de viitor, acestea nu diferă de cele declarate în trecut, dacă dezvoltatorii vor reuşi să înţeleagă că piaţa actuală este foarte diferită de cea de acum patru ani", a declarat pentru MEDIAFAX Romano Quinzi, directorul general al Obi România.

Anul trecut compania a deschis trei magazine, la Ploieşti, Sibiu şi Bucureşti, şi a anunţat în ianuarie că intenţionează să inaugureze 2-3 unităţi în 2011, în urma unor investiţii de 15-20 milioane euro. Obi a intrat în România în 2008 şi are în prezent şapte magazine, dintre care două în Bucureşti şi câte o unitate în Arad, Oradea, Piteşti, Ploieşti şi Sibiu.

Quinzi a afirmat că în prima parte a acestui an s-a putut observa nu numai o diminuare a numărului de clienţi, dar şi o scădere considerabilă a valorii bonului mediu, o uşoară revenire fiind înregistrată abia la finele lunii iulie.

"Factorii principali care au influenţat vânzările au fost în primul rând măsurile guvernamentale introduse la începutulul lui iulie 2010, măsuri ce s-au suprapus pe fundalul crizei căreia a trebuit să-i facem faţă cu toţii, şi care oricum însemnase un pas înapoi pentru vânzări", a arătat reprezentantul companiei.

El a precizat că avansul vânzărilor înregistrat în iulie nu va putea acoperi pierderile din prima parte a acestui an.

Afacerile companiei au avansat anul trecut cu circa 20%, de la 137,8 milioane lei la 165,1 milioane lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

"Estimăm că piaţa totală a magazinelor de profil DIY este de aproximativ trei miliarde de euro. Este foarte greu să speculăm cum va fi anul viitor, chiar dacă de la mijlocul acestui an avem semnale pozitive în acest sens, ceea ce s-ar putea reflecta într-o uşoară creştere aşteptată a PIB-ului. Cu toate acestea şi pentru anul care vine putem observa câteva zone de instabilitate care provin din evoluţia pieţei externe. Criza grecească, tensiunile legate de datoriile altor state europene - toate aceste aspecte pot influenţa şi un scenariu recesiv, care, prin urmare, ar putea să aibe un impact şi asupra României. De aceea ar fi de dorit ca volumul total al pieţei să rămână la nivelul actual", a afirmat Quinzi.

El apreciază că vor mai trece cel puţin 2-3 ani până la "revenirea satisfăcătoare a pieţei", care oricum va fi departe de nivelul atins înainte de 2008.

Pe piaţa locală mai activează companii precum Dedeman, Praktiker, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Mr. Bricolage şi Leroy Merlin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO