Mediafax.biz Exclusiv

Obi România: Piaţa de bricolaj, estimată la şase miliarde lei, ar putea reveni pe plus abia în 2012

Autor: Dornescu Ioan Valeriu

25.01.2011, 12:26 98

"După estimările noastre, valoarea pieţei de bricolaj în 2010era de circa şase miliarde lei. În acest moment, 2011 nu pare săfie diferit de 2010. (...) Dacă este să vorbim despre o adevăratărevigorare a consumului, în special în sectorul nostru de DIY(do-it-yourself), va trebui, probabil, să aşteptăm anul 2012", adeclarat pentru MEDIAFAX Romano Quinzi, directorul general alretailerului Obi România, controlat de grupul germanTengelmann.

Afacerile companiei au crescut anul trecut faţă de 2009 datoritădeschiderii a trei magazine, potrivit managerului companiei. El nua dat alte informaţii privind vânzările de anul trecut.

Pentru 2010 Obi estima iniţial o creştere puternică, de 60%, dela 32 milioane euro în 2009, în urma deschiderii noilorunităţi.

"Anul 2010 se poate împărţi în trei perioade diferite: prima,care a durat până la sfârşitul lunii martie, a fost o perioadă greapentru că efectele crizei începute în anul 2008 încă s-au pututsimţi din plin. A doua perioadă anticipa ieşirea din criză,înregistrând o creştere semnificativă a puterii de cumpărare şireînvierea lumii renovărilor. Din păcate, speranţele de atunci aufost înfrânte în a treia şi ultima perioadă: măsurile economicecare au fost luate cu câteva luni înainte, împreună cu alţifactori, au avut şi încă mai au un efect negativ asupra consumuluiîn general", a afirmat Quinzi.

Anul trecut compania a deschis magazine în Ploieşti, Sibiu şiBucureşti, iar în acest an intenţionează să inaugureze 2-3 unităţi,în urma unor investiţii de 15-20 milioane euro.

"Suntem pregătiţi să investim alte 15-20 de milioane de euro,însă în acest moment propunerile noastre nu au fost încăconcretizate. Sperăm însă ca în următoarele câteva săptămâni acesteproiecte să se finalizeze, astfel încât planurile noastre să devinărealitate", a spus Quinzi.

Obi a intrat în România în 2008 şi are în prezent şaptemagazine, dintre care două în Bucureşti şi câte o unitate în Arad,Oradea, Piteşti, Ploieşti şi Sibiu.

"În condiţiile de faţă strategia principală este consolidareaorganizaţiei noastre, investiţia în resurse umane şi înmodernizarea tuturor proceselor legate de business-ul nostru, şi,în acelaşi timp, în ţinerea sub control a costurilor şi a tuturorinvestiţiilor care nu sunt strategice", a mai spus şeful ObiRomânia.

Principalii jucători pe piaţa de bricolaj sunt Praktiker,Dedeman, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi şi Mr.Bricolage.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO