Mediafax.biz Exclusiv

Producătorul Nivea schimbă şeful operaţiunilor locale

Autor: Cristina Rosca, Adelina Mihai

21.03.2012, 20:11 226

El îl înlocuieşte în funcţie pe germanul Erik Hageleit, al cărui mandat la conducerea operaţiunilor locale s-a încheiat recent, potrivit unor surse din piaţă. Hageleit a venit acum circa cinci ani în România şi a condus de atunci businessul de circa 40 mil. euro al Beiersdorf pe piaţa locală.

Pentru expaţi durata medie a unui mandat este de patrucinci ani. În unele cazuri, expatul primeşte o poziţie pe o altă piaţă în cadrul aceleiaşi companii. Un caz în acest sens este cel al lui Richard Matalon, cel care a condus până la începutul acestui an operaţiunile L'Oreal România. În momentul în care i-a expirat mandatul el a fost mutat pe o poziţie similară în Tunisia.

Există însă şi cazuri în care expatul îşi continuă cariera în domeniu, însă în cadrul unei alte companii.

În cazul lui Erik Hageleit există informaţii potrivit cărora va rămâne în cadrul producătorului german de cosmetice, însă nu se ştie dacă va merge la sediul central sau pe o altă piaţă şi nici pe ce poziţie.

Bedros Kalfayan, cel care preia businessul unuia dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de produse cosmetice, lucrează în cadrul Beiersdorf de circa cinci ani, potrivit profilului de LinkedIn. Prima poziţie ocupată a fost aceea de director de vânzări al operaţiunilor din Bulgaria. După circa doi ani a fost promovat în poziţia de general manager pentru Bulgaria.

Absolvent al Universităţii Tehnice de la Sofia, Bedros Kalfayan a lucrat înainte de a veni la Beiersdorf în companii precum Ferrero şi Johnson&Johnson.

Schimbarea de manager în cadrul Beiersdorf este a patra din domeniul cosmeticelor din acest an. În 2012 şi-au mai schimbat şefii pe România şi L'Oreal, Oriflame şi Amway.

Compania de cosmetice specializată în vânzări directe Amway este singura care a adus la conducere un român, pe Ioana Enache. Ceilalţi doi jucători au mizat pe expaţi.

Beiersdorf este unul dintre cei mai mari zece jucători de pe piaţa locală de produse cosmetice, cu afaceri de 168 mil. lei (40 mil. euro) în 2010, ultimul an pentru care există informaţii. Criza financiară şi-a pus amprenta asupra businessului germanilor pe piaţa locală. Afacerile au scăzut cu peste 5% faţă de 2009 şi 2008, când afacerile depăşeau 175 mil. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO