Mediafax.biz Exclusiv

Retailerii de IT&C au vânzări mai mari în T1. Telecomul suferă

Retailerii de IT&C au vânzări mai mari în T1. Telecomul suferă

Autor: Adrian Seceleanu

14.04.2011, 18:19 46

eMAG, numărulunu în retailul de IT&C local, şi-a majorat afacerile cuaproape 60%, la aproximativ 30 mil. euro, potrivit lui RaduApostolescu, vicepreşedinte şi director de dezvoltare al companiei.El nu a dorit să ofere detalii în legătură cu evoluţiile care audus la această creştere.

Pe de altă parte, grupul de companii dedistribuţie şi retail IT&C controlat de antreprenorul MariusGhenea a înregistrat în trimestrul întâi un avans al veniturilor de30%.

De ce?"Rezultatele încurajatoare sunt explicate în primulrând de lărgirea continuă a gamei de produse, dar şi de campaniilede promovare online. De asemenea, trebuie punctată aici şi ocreştere a interesului general al clienţilor pentru achiziţiileonline, aspect pe care îl constatăm în fiecare trimestru", spuneGhenea.

El controlează mai mulţi retaileri online,printre care Pcfun, Pcgarage, iar compania Fit Distribution are şiactivităţi de distribuţ ie. Motoarele creşterii au fost tableteleşi computerele (notebook, netbook, minilaptop, tablete), spuneGhenea, care adaugă că utilizatorii rămân prudenţi şi analizeazăfiecare achiziţie.

"Din punctul de vedere al comportamentuluiconsumatorilor, majoritatea acestora sunt în prezent în căutareaproduselor «value», adică a acelor produse care la un preţrezonabil, oferă o performanţă ridicată şi beneficii semnificative.Cu alte cuvinte, este vorba de o maturizare a pieţei, care nu semai polarizează acum între produsele cele mai ieftine şi cele maiscumpe, ci încearcă să obţină produsele cu cea mai mare valoare, înfiecare categorie şi pentru fiecare utilizare".

Şi retailerul IT&C EvoMag a avut vânzărimai mari cu 58% în trimestrul unu. "În continuare laptop-urile,produsele portabile au avut o creştere semnificativă. Alte produseelectronice cu evoluţie crescătoare în T1 au fost televizoarele,tabletele şi gadgeturile", spune directorul executiv MihaiPătraşcu.

Nu este însă clar dacă vânzărileretailerilor menţionaţi echivalează şi cu o creştere la nivelgeneral a vânzărilor de computere. Din partea producătorilor dePC-uri semnalele sunt mixte: Acer, liderul pieţei în 2010, aanunţat o stagnare în trimestrul întâi în timp ce HP, care aînceput să intre pe piaţă şi cu modele mai ieftine, raporteazăvânzări în creştere.

"Piaţa nu îşi revine atât de repede cumne-am fi aşteptat", a spus Bogdan Iftemie, directorul de vânzări alAcer.

Un sentiment similar pare a domina şiindustria giganţilor din telecom Orange, Vodafone, Romtelecom,Cosmote şi UPC care într-un trimestru au un rulaj cumulat deaproape 800 mil. euro. Companiile vor anunţa doar luna viitoarerezultatele financiare pe primul trimestru (Orange pe 3 mai,Romtelecom şi Cosmote pe 6 mai, iar Vodafone pe 17), darcomentariile prudente făcute în ultimele luni din acest ansugerează că piaţa nu creşte deocamdată.

"Este greu de spus când ne putem aştepta lao îmbunătăţire a situaţiei macroeconomice din România", declararecent Kevin Copp, directorul financiar al grupului OTE, carecontrolează în România companiile Romtelecom şi Cosmote.

"Piaţa de comunicaţii mobile ar trebui săcrească dacă şi economia îşi va reveni", spunea Iñaki Berroeta, CEOal Vodafone România, în februarie.

Piaţa va fi dificilă şi pe consumer şi pebusiness în prima jumătate a anului, declara la începutul acesteiluni Severina Pascu, CEO al UPC. Consumatorii sunt încă atenţi cucheltuielile, spune şi Dinu Malacopol, CEO al companiei de cabluAKTA.

Un semnal important că telefonia mobilă, celmai important segment din piaţa de comunicaţii, e încă în suferinţăeste acela că vânzările de telefoane au fost în scădere întrimestrul întâi, potrivit datelor Samsung, unul dintre cei maimari jucători de pe piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO