Mediafax.biz Exclusiv

Retailerul de bricolaj OBI este la al doilea an fără deschideri de magazine

Retailerul de bricolaj OBI este la al doilea an fără deschideri de magazine

Autor: Cristi Moga

23.01.2012, 18:12 350

OBI a intrat pe piaţa locală în 2008 şi a deschis în primii trei ani şapte magazine, dar de anul trecut compania nu a investit în nicio unitate nouă, astfel că în prezent are de patru ori mai puţine magazine faţă de principalii competitori.

În 2008 compania OBI anunţa planuri pentru deschiderea a 20 de magazine pe piaţa locală, dar prăbuşirea pieţei construcţiilor şi a dezvoltărilor de parcuri comerciale a determinat amânarea planurilor de extindere. În plus, şase dintre cele şapte magazine OBI din România sunt în cadrul unor parcuri comerciale în care se află şi hipermarketuri Real, companie care de asemenea a încetinit procesul de expansiune în ultimii ani.

"În ceea ce priveşte noi deschideri de magazine, pentru anul în curs nu avem prevăzută nicio deschidere. Avem mai multe proiecte pentru 2013 şi sperăm să ajungem la un acord cu dezvoltatorii", au declarat reprezentanţii OBI, care nu au oferit informaţii cu privire la rezultatele financiare ale companiei în 2011.

Retailerii din piaţa de bricolaj au încetinit în ultimii ani ritmul de expansiune, astfel că în 2011 au fost deschise doar opt magazine noi, faţă de 14 unităţi în 2010 sau 18 în 2008.

OBI a intrat în România destul de târziu şi a deschis magazine în zone care în prezent sunt foarte aglomerate, precum Piteşti, Ploieşti, Arad sau cartierul bucureştean Berceni, pieţe în care mai sunt prezenţi cel puţin trei competitori.

Potrivit unei analize a ZF, OBI a înregistrat în 2010 vânzări medii per magazin de circa 7,5 milioane de euro, sub media pieţei, care se ridică la circa 12 milioane de euro. În aceste condiţii, cu toate cele şapte magazine operaţionale pe parcursul anului trecut, OBI ar fi putut ajunge la vânzări de aproximativ 50 de milioane de euro.

Principalii competitori ai OBI sunt reţelele Dedeman, Praktiker, Bricostore şi BauMax, care au realizat în 2010 vânzări cumulate de circa 850 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO