Mediafax.biz Exclusiv

Salonul Auto de la Bucureşti revine la Romaero Băneasa. Ţiriac spune prezent, la fel şi dealerul Mercedes al lui Enrico Perini. Ce mărci auto mai vin?

Salonul Auto de la Bucureşti revine la Romaero Băneasa. Ţiriac spune prezent, Ştiri ZF la fel şi dealerul Mercedes al lui Enrico Perini. Ce mărci auto mai vin?

Autor: Bogdan Alecu

02.10.2011, 19:08 2119

Printre dealerii care şi-au anunţat prezenţa se numără Ţiriac Auto cu Romcar Motors (Ford), M Car Distribution (Mitsubishi) şi Hyundai Motor, dar şi AutoKlass cu Mercedes-Benz şi Brit Motor AG cu Land Rover şi Jaguar. Salonul se va desfăşura între 5 şi 9 octombrie.

"Am decis să participăm la ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Bucureşti cu toate mărcile de volum distribuite de Ţiriac Auto, Hyundai, Mitsubishi şi Ford", a declarat Cristina Munteanu, directorul de comunicare al Ţiriac Holdings.

În cazul AutoKlass, dealerii vor veni numai cu Mercedes-Benz, nu şi cu Honda, cea mai nouă marcă adăugată în portofoliul dealerului controlat de Enrico Perini.

"Vom veni la Salonul Auto de la Bucureşti cu autoturismele Mercedes-Benz. În premieră în România vom prezenta noile ML şi B-Klasse, alături de celelalte modele ale gamei", a spus Dragoş Furtună, directorul de marketing al AutoKlass.

Relansarea SAB de către firma Premium Expo, controlată de Sorin Rădăcineanu, fiul lui Liviu Rădăcineanu care organiza Salonul în anii 90, vine în contextul în care şi piaţa auto "s-a întors în timp". În prezent piaţa este la un nivel de 100.000 de maşini, similar celui din 2003, iar reducerea bugetelor de marketing pe fondul scăderii vânzărilor cu 70% în ultimii trei ani a determinat anularea ediţiilor SIAB atât în 2009, cât şi cea de anul acesta.

"Un salon auto de talia SIAB nu mai poate fi susţinut în momentul de faţă deoarece este prea scump. Acesta este o versiune ieftină, cum era Salonul Auto în anii 90. Evenimentul sigur se va simţi în piaţă. Clienţii sunt dornici de un astfel de eveniment, mai ales că nu vor fi doar maşini prezentate, ci şi accesorii. Mai mult, în cazul SABului vorbim şi de o locaţie deja consacrată", a spus Viorel Niculescu, cel care a condus Romcar, importatorul Ford în România între 1992 şi 2005 în cadrul Ţiriac Holdings şi care acum deţine ATT, dealer Jaguar şi Land Rover.

SAB a fost organizat în Capitală până în anul 2001, acesta fiind înlocuit deceniul trecut de SIAB, versiunea internaţională publicată în calendarul OICA. Faţă de un salon internaţional care implică anumite standarde în ceea ce priveşte standurile, unul local are costuri mai scăzute şi se permite vânzarea de maşini direct din stand. Ultima ediţie a SIAB a avut loc în toamna anului 2007 şi a fost organizată în curtea fostului Metro Otopeni într-un cort, fiind la acea vreme singurul salon auto internaţional organizat astfel şi nu într-un spaţiu expoziţional.

Potrivit organizatorilor, costul de închiriere la SAB va fi de 35 de euro pe metru pătrat pentru o suprafată de peste 100 mp şi de 39 de euro pentru una până în 100 mp, la care se adaugă o taxă de 250 de euro. Spre comparaţie, costul mediu de închiriere a unui stand în cadrul SIAB 2007 a fost cuprins între 50 şi 90 de euro pe metrul pătrat, la care se adaugă şi preţul construcţiei standului de până la 450 de euro pe metrul pătrat, potrivit organizatorilor de la acea vreme. În 2009, Premium Expo dorea să închirieze spaţiu la SAB cu 45 de euro pe metrul pătrat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO