Mediafax.biz Exclusiv

Szarvadi, Domo: Septembrie este „cheia“ în funcţie de care ne stabilim direcţia din trimestrul patru

Szarvadi, Domo: Septembrie este „cheia“ în funcţie de care ne stabilim direcţia din trimestrul patru

Autor: Cristina Rosca

09.09.2011, 11:06 310

"Suntem nedumeriţi în ceea ce priveşte viitorul, august ne-a pus pe gânduri. De aceea, în ceea ce priveşte trimestrul patru nu mă pronunţ încă. Aveam estimări optimiste, însă acum aştept să treacă septembrie să vedem cum reevaluăm bugetele pentru trimestrul patru."

Decizia lui Szarvadi vine după ce primele două luni din trimestrul trei au avut o evoluţie diferită, iar august a fost sub aşteptări.Astfel, luna iulie a fost mult mai bună decât aceeaşi lună a anului trecut, simţindu-se o revenire puternică.

"Am văzut o creştere de 15% a vânzărilor faţă de iulie 2010, însă trebuie să recunosc că anul trecut iulie a fost cea mai slabă lună pentru noi, mai ales din cauza majorării TVA."

În ceea ce priveşte luna august, trendul s-a inversat, aceasta fiind mai slabă, deşi nu simţitor comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010.

"Numărul românilor care muncesc în străinătate care au venit în concediu în România a scăzut simţitor anul acesta. Acest lucru a putut fi observat şi după numărul maşinilor cu număr de Italia sau Spania care au circulat pe şoselele din România", explică el evoluţia din luna august.

În ceea ce priveşte ultima lună din trimestrul trei, aceasta "va fi probabil puţin mai bună, după cum arată datele după prima săptămână".

Totuşi Szarvadi recunoaşte că Domo, cu afaceri de aproape 180 mil. euro anul trecut, a apelat la oferte foarte agresive în luna septembrie, luna când încep şcolile şi când oamenii s-au întors deja din concedii.

În urmă cu câteva luni acţionarul Domo spunea că industria în care activează este una sezonieră, a doua jumătate a anului fiind de regulă cea mai bună.

Piaţa de electronice şi electrocasnice, unde Domo este al doilea jucător după cifra de afaceri, în urma Altex, a fost una dintre cele mai afectate de criza financiară, aceasta scăzând cu 40% în 2009 şi cu circa 10-15% anul trecut. Totuşi, 2011 a fost primul an de creştere pentru această piaţă.

Studiile companiei de cercetare de piaţă GfK arată că piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a avut o evoluţie pozitivă atât în primul, cât şi în cel de-al doilea trimestru din acest an.

Astfel, în primele şase luni ale acestui an avansul a fost de 11,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la o valoare de 613 mil. euro.

Toate sectoarele - IT, electrocasnicele mici, electronicele şi electrocasnicele mari - au înregistrat creşteri.

În ceea ce priveşte anul 2011 în ansamblu, Szarvadi a spus în urmă cu câteva luni că piaţa se va menţine la circa un miliard de euro.

Principalii jucători de pe această piaţă sunt Altex, Domo şi Flanco, cu afaceri cumulate de circa 450-500 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO