Opinii

Opinie Iulian Anghel, editor politic ZF: In ce ţară trăiesc, până la urmă?

Opinie Iulian Anghel, editor politic ZF: In ce ţară...

Autor: Iulian Anghel

30.07.2023, 15:41 1658

In urma cu o luna sau doua am luat o amenda de 80 de lei pe RATB. Noroc ca aveam bani, daca nu aveam era dublu sau triplu. Ca n-am stiut, nu ca n-am vrut. Stiam ca poti plati cu cardul in autobuz, ca a instalat BCR smecherii de platit cu cardul. Ma duceam si eu cu dusul. La dus a mers cardul. La intors nu mai era smecheria BCR. Ma intorc, ma invart. Nimic. Si, cand soarta vrea sa faca misto de tine, hopa si burtosul care sta exact pe scaunul din fata ta: “biletul la control”. Ca-o fi, c-o pati, ca nu-i validatorul, ca eu is cu cardul... In fine, ia banii si lasa-mă! “Puteti calatori gratis pana la miezul noptii”, spune el, controlul, la misto. Pai sa nu calatoresc eu vreo cinspe ore cu RATB daca mi s-a dat aceasa sansa?

Imi spune un prieten: poti cumpara prin SMS. In fine. Ma urc din nou pe aceasi linie de autobuz, azi. Incerc sa cumpar un bilet cu cardul. Validatorul BCR, ioc. Imi aduc aminte ca pot cumpara prin SMS. Tastez 7458, numarul de la care cumperi,  iar raspunsul e “eroare de procesare de catre comerciant”. Pai eu ce fac acum daca ma trezesc cu burtosul sa-mi ceara biletul la control?

Ajung acasa. Am cateva zile de concediu si imi cumparam un bilet de tren. Deschid site-ul CFR sa-mi cumpar bilet. Parcurg toate campurile si, cand sa platesc, ala zice ca CCV2 nu-i valabil. Ma holbez la card, numarul introdus e bun, incerc inca o data ca poate oi fi gresit si nu-i om pe lume sa nu greseasca. Ala din nou, “nu-i bun”! Mai incerc odata, ca a treia oara e mereu cu noroc. Sictir! Sun la ING si ma intampina “Maria”. “Sunt Maria, cu ce va putem ajuta?” Ii explica Mariei pe cat pot, si rar, iar Maria ma ia la intrebari. Cum te cheama, unde stai, esti gros la potrofel? Ca intr-un final sa decida ca nu-s de nasul ei. Asa ca ma lasa pe mana unui operator uman care vine dupa vreo juma de ora. Una, nu stiu cum o cheama, draguta. Aia, aia, CCV2 care-i scris pe cardul de debit nu-i recunoscut de ala de la care vreau eu sa cumpar un bilet. Ce fac?

Pai intrati pe contrul dvs ING, verificati la cont card, vedeti daca codul CCV2 de pe card coincide cu cel de acolo. Pai voi schimbati codul CCV2 fara ca clientul sa stie, intreb. Nu, spune ea. Pai si atunci de ce ma trimiteti dupa cai verzi pe pereti?

In fine, trebuie sa merg pana la Gara de Nord sa iau un bilet pentru glorioasa armata care nu plateste impozit pe venit, nu stie sa faca un soft ca lumea, dar se pretinde buricul pamantului.

M-a sunat “Maria” de la ING in urma cu zece minute ca sa mai intrebe cum a decurs dialogul meu cu angajatul uman. Ce-i raspunzi uni robot? Nu zic nimic. Voi merge la Gara de Nord sa-mi cumpar un bilet asa cum faceam si acum 30 de ani. Dar nu vreau sa vad in lumea asta oameni verificati de roboti. Si nici tampiti care se dau mari IT-isti, dar nu pot face lucrurile simple sa functioneze.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO