Prima pagina

BRD arunca manusa: rebranding si publicitate de 1,5 mil. euro pentru noi clienti

17.09.2003, 00:00 329



Concurenta din ce in ce mai mare din sistemul bancar si lupta tot mai apriga pentru clienti si implicit cota de piata incep incet-incet sa determine bancile sa apeleze si la alte metode de promovare si comunicare pentru a administra un cont in plus.



Banca Romana pentru Dezvoltare-Groupe Societe Generale, a doua banca din sistem, a decis, intr-un moment in care piata bancara trece printr-o perioada caracterizata mai degraba de recul, sa investeasca peste 1,5 milioane de euro intr-o noua campanie de promovare si intr-un proces de rebranding, menit in principal sa sublinieze apartenenta institutiei bancare la grupul francez, actionarul sau majoritar.



Practic de acum incolo Banca Romana pentru Dezvoltare-Groupe Societe Generale va fi promovata ca BRD-Groupe Societe Generale, numele grupului francez urmand sa iasa in evidenta.



Chiar daca voalat, oficialii bancii au admis ieri ca noua campanie de promovare a bancii - care va fi sustinuta consistent prin spoturi TV - vine si pentru a dinamiza activitatea bancii pe plan comercial.



"Aceasta campanie este lansata in contextul unei noi etape in dezvoltarea BRD, precum si ca urmare a deciziei de rebranding la nivelul grupului Société Générale. Procesul de rebranding si noua strategie de promovare vine insa si pentru a dinamiza si mai mult BRD pe plan comercial. Speram ca in 2004 sa fim si mai prezenti pe piata, iar ceea ce am demarat astazi speram sa coincida si cu un salt calitativ la nivelul produselor si serviciilor noastre", a afirmat Patrick Gelin - directorul general al BRD-Groupe Societe Generale.



Circa un milion de euro din fondurile totale alocate va avea ca destinatie campania de rebranding la nivelul intregii retele a bancii din Romania, in vreme ce 500.000 de euro reprezinta costul campaniei publicitare pe care institutia o va derula prin intermediul canalelor de televiziune.



Presedintele CA al BRD, Bogdan Baltazar, a adaugat ca adoptarea de catre BRD a noii simbolistici "coincide in mod fericit cu incheierea primei etape de dezvoltare a bancii dupa privatizarea de acum patru ani" si ca deschide drumul pentru dezvoltarea viitoare a bancii.





O data cu schimbarea logoului, BRD spera sa fie mai prezenta pe piata



Procesul de schimbare a identitatii de marca a bancii intervine dupa ce s-a incheiat procesul de reorganizare, anul trecut, iar sistemul informatic a fost modificat. "De asemenea, la 30 septembrie va fi inaugurat noul sediu social al bancii", a mai spus Patrick Gelin - directorul general al BRD.



Noul slogan al bancii este "Puterea de a reusi", care ilustreaza, potrivit reprezentantilor BRD - Groupe Société Générale prinicipalul obiectiv strategic pe care aceasta si l-a fixat - plasarea clientilor in centrul preocuparilor sale.



Pe de alta parte, presedintele bancii a afirmat ca, in perioada urmatoare, institutia se va axa asupra activitatilor de finantare corporatista, a celor de finantari public-private, dar va continua sa isi creasca si expunerea pe piata de retail.



Patrick Gelin nu a dorit sa ofere date exacte referitoare la rezultatele financiare preconizate pentru intregul an, adaugand insa ca acestea vor fi "relativ stabile" comparativ cu anul 2002, in contextul introducerii in acest an a noului regulament privind clasificarea creditelor si provizioanele.



In primele sase luni ale acestui an, BRD - Groupe Société Générale a raportat o scadere de 14,3% fata de perioada similara din 2002 a profitului net, pana la 1.043 miliarde lei (28,5 milioane euro). Rezultatul brut din exploatare a crescut cu 30% in comparatie cu perioada ianuarie-iunie a anului anterior, atingand un nivel de 1.820 miliarde de lei (49,8 milioane de euro).



Venitul net bancar s-a majorat cu 30% in intervalul mentionat, in vreme ce numarul clientilor a urcat la peste 1,5 milioane, reflectand o crestere de 25% fata de primele sase luni din 2002.



BRD - GSG este a doua banca din Romania dupa marimea activelor, depozitelor si imprumuturilor acordate. Actionarul majoritar este banca franceza Groupe Société Générale, cu o participatie de 51%. Restul actiunilor sunt detinute de Banca Europeana pentru Reconstuctie si Dezvoltare (BERD), de societatile de investitii financiare (SIF) si de mici actionari, cu pachete de sub 5%





BRD nu e prima...



Pe piata romaneasca au mai fost banci s-au aflat efectiv in fata schimbarii numelui sau in fata schimbarii logoului.



Schimbarea numelui de marca reprezinta, practic, o schimbare de identitate. Acest lucru presupune un mai mare efort de comunicare din partea institutiei respective. De obicei, astfel de redefiniri de identitate se fac printr-o campanie de informare sustinuta pe mai multe suporturi media, pentru ca oamenii sa fie in primul rand informati, iar in al doilea rand sa inceapa sa perceapa institutia respectiva sub noua ei identitate.



Alpha Bank Romania si-a schimbat numele, din Banca Bucuresti, in mai 2000. Si Finansbank a mai trecut printr-o asftel de schimbare cand in august 2000 a trecut la schimbarea numelui Bancii de Credit Industrial si Comercial, banca pe care au cumparat-o tot in acel an. In septembrie 2001 a fost si randul Bank-Austria Creditansntalt sa-si schimbe numele in HVB Bank Romania. Piraeus Bank s-a "luptat" cu Banca Pater, sau Eurom Bank cu Banca Dacia Felix.



oana.nuta@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO