Prima pagina

Heineken: Am atins neasteptat tinta de vanzari si ne pregatim sa producem in Romania

12.11.2004, 00:00 27



Brau Union Romania si-a atins tinta de vanzari pentru Heineken pe piata romaneasca in nici patru luni de la lansarea oficiala si anunta ca este pregatita sa demareze productia acestui brand in Romania. "Cand am lansat Heineken pe piata romaneasca nu ne gandeam ca o sa ne atingem tinta de vanzari atat de repede. Cred ca piata a raspuns atat de bine pentru ca eram prezenti, deja, prin importuri iar brandul era foarte cunoscut de consumatori", spune Ilco Kwast, group manager Heineken Olanda, al patrulea mare producator de bere din care face parte Brau Union Romania.



Marca fusese pana importata pana la lansarea oficiala pe piata romaneasca (august 2004), motiv pentru care pretul a fost dublu fata de cel al berilor superpremium concurente iar vanzarile au fost nesemnificative. Dupa acest moment Heineken a fost imbuteliat in Romania. Oficialii Heinneken spuneau la momentul lansarii ca se asteapta la un volum anual de vanzari de 30.000-40.000 de hectolitri pentru a incepe productia pe piata romaneasca. "Am atins tintele de vanzari la doar patru luni de la lansare. In acest moment, ne aflam in pragul demararii productiei pe piata locala. Suntem pregatiti pentru acest lucru si nu cred ca ne va lua mai mult de un an pentru a produce Heineken pe piata romaneasca. Toate brandurile internationale sunt deja prezente pe aceasta piata iar pentru noi a fost o mare provocare pentru a intra in Romania", spune Kwast.



Conform studiilor AC Nielsen, cota de piata a Heineken in perioada iunie-septembrie 2004 a urcat de la 1,6% la 10,4% in reteaua Horeca, in timp ce pe retail a atins o cota de piata de 5,2%. In aceasta perioada, pe piata romaneasca au fost vanduti 30.000 de hectolitri de bere Heineken (circa 400.000 de euro). Performantele sunt bune avand in vedere ca piata berii va inregistra in acest an un recul de 2% fata de anul precedent pe fondul unei veri ploioase care a afectat negativ vanzarile principalilor jucatori din aceasta piata.



Segmentul de bere superpremium reprezinta circa 3% din piata totala din Romania, adica 360.000 de hectolitri pe an. Principalii concurenti ai marcii Heineken, sunt Goesser, Stella Artois, Beck's, Carlsberg si Tuborg.



Heineken este al patrulea producator de bere din lume, cu vanzari anuale de peste 9 miliarde de euro. In Romania, Brau Union inregistreaza vanzari anuale de peste 110 milioane de euro.



Brau Union detinea inainte de preluarea sa la nivel international de catre Heineken, o marca superpremium in portofoliu: Goesser. Compania a anuntat recent ca isi va inchide, pana la sfarsitul acestei luni, capacitatea de productie de la Arad ca parte a strategiei sale de reducere a costurilor si consolidare a activitatii. De asemenea, compania anunta la sfarsitul lui august 2003 ca isi va inchide si fabrica de bere de la Reghin.



Piata romaneasca a berii este una dintre cele mai concurentiale din Europa. Primii patru mari jucatori de pe piata fac parte din grupuri internationale: ce se afla in topul primilor cinci producatori de bere: Brau Union Romania, liderul pietei cu o cota de 32%, SAB Miller Romania cu 22% din piata si Interbrew Romania locul trei cu 16% sunt filialele locului trei, respectiv unu mondial, iar Tuborg Romania locul patru cu 8% face parte din grupul danez Carlsberg - locul cinci. Valoric piata atinge 550 de milioane de euro.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO