Prima pagina

Razboiul preturilor dintre Dell si HP a intrat in etapa "pe viata si pe moarte"

22.08.2003, 00:00 12

Razboiul preturilor care se poarta intre primii doi producatori mondiali de calculatoare a intrat in faza "pe viata si pe moarte". La numai o zi dupa ce Hewlett-Packard, numarul doi in clasamentul mondial al fabricantilor de computere, a anuntat rezultate financiare care nu s-au ridicat la pretentiile Wall Street-ului, de vina fiind tocmai preturile reduse la PC-uri, principalul sau concurent, compania Dell, numarul unu pe aceasta piata, a lansat un nou atac, intens comentat ieri de analistii IT&C.
Astfel, Dell a anuntat ieri ca va reduce din nou preturile. La unele modele discount-ul ar putea fi chiar si de 22%. Calculatoarele destinate consumatorilor individuali si companiilor de talie mica vor fi mai ieftine cu 6% in timp ce preturile laptopurilor vor scadea cu 3% pana la 10%. "Dell a oferit mereu cel mai bun raport calitate/pret din intreaga industrie si vrem sa continuam aceasta traditie", a declarat Kevin Rollins, oficialul numarul doi al companiei. Dell da dovada inca o data ca a ales un model de comert extrem de eficient care ii permite sa lucreze la costuri mai mici si sa vina cu reduceri exact in momentele cele mai nepotrivite pentru adversarii sai. Dell nu are canale de distributie si vinde echipamentele direct consumatorilor (in mare parte prin Internet). Astfel compania elimina o mare parte din costurile intermediare castigand totodata capacitatea de a reactiona rapid la cerintele pietei.
In schimb Hp isi livreaza produsele mai ales prin distribuitori, ceea ce-i limiteaza posibilitatile de corectie rapida a preturilor.
Initiativa Dell apare cu putin inainte de sezonul in care se redeschid scolile si care este considerat in multe tari din lume unul foarte propice pentru vanzari.
Dell  a revenit pe primul loc in clasamentul international al producatorilor de computere in primul trimestrul al anului, detronind HP cu ajutorul cererii solide inregistrate din partea clientilor corporatisti. Potrivit unui studiu realizat in luna aprilie de grupul de cercetare International Data Corp. (IDC), Dell si-a majorat cota de piata la 17,3%, fata de cea de 15,8% a HP.
Cat priveste HP, compania are de ales acum intre a reduce preturile ca sa nu piarda cota de piata in favoarea inamicului sau numarul unu si a nu le reduce pentru a-si proteja profitabilitatea. iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO