Prima pagina

Toata lumea va afla audienta reala a ziarelor

03.05.2001, 00:00 21



Ziarul Financiar si Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) organizeaza in aceasta seara, la Crowne Plaza, seminarul cu tema "Cautat: consumatorul", o dezbatere intre cei care fac portretul robot al consumatorului si cei care vor sa puna mana pe el.

Cu doar o zi inainte de sustinerea ofertelor in fata reprezentantilor desemnati de BRAT si ai consultantilor elvetieni, participantii la seminarul ZF vor discuta despre un instrument modern de masurare a audientei, "National Readership Survey".

Intalnirea ii va avea ca invitati speciali pe Rene Schmutz, director general al WEMF - biroul elvetian de audit al tirajelor si Harald Amschler, directorul tehnic pe audienta al aceluiasi organism, adica exact cei care au asigurat consultanta pentru realizarea proiectului pe piata de media din Romania.

Punerea in aplicare a acestui proiect al Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), care "va deveni un reper fundamental al pietei de presa" , va incepe cel tarziu in luna ianuarie 2002.

Cele patru companii ramase in cursa - CSOP, GfK Romania, IMAS si Mercury isi vor sustine maine ofertele in fata reprezentatilor desemnati de BRAT si ai consultantilor elvetieni, a spus pentru Ziarul Financiar directorul executiv al BRAT, Silviu Ispas.

Decizia finala va fi luata la inceputul lunii iunie, iar consultantii elvetieni vor avea un cuvant greu de spus. Ei au evaluat deja ofertele in special pe baza costurilor propuse de fiecare dintre acestea.

Initial, au fost opt firme care au depus oferte pentru realizarea proiectului, cele patru care nu au trecut de preselectie fiind: Daedalus Consulting, Gallup, IRECSON si Metro Media Transilvania.

"Acest studiu va furniza mediile anuale de audienta pentru titlurile inscrise in studiu; cercetarile facute pana in prezent aratau niste fluctuatii, oarecum necontrolabile, ale audientei saptamanale", apreciaza Silviu Ispas.

Realizarea studiului va fi platita in proportie de 80% de editorii de presa scrisa, membri al JIC (Joint Industry Committee), departamentul din cadrul BRAT format numai din 33 de membri din totalul de 60 inscrisi in BRAT, care vor contribui financiar la derularea proiectului. Agentiile de media si publicitate isi vor imparti restul de 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO