Profesii

Ana Vişian, bestjobs: Candidaţii profită de perioadele mai libere pentru a-şi căuta un job nou, urmărind în special un salariu mai bun, condiţii de lucru flexibile şi mai multe beneficii

Ana Vişian, Marketing Manager bestjobs

Ana Vişian, Marketing Manager bestjobs

Autor: Cristina Bellu

01.08.2023, 09:43 130

Românii şi-au intensificat pentru al doilea an consecutiv activitatea de căutare a unor noi oportunităţi  prefesionale în mijlocul verii, perioadă destinată mai mult planificării concediilor decât a carierei, chiar dacă oferta de joburi a stagnat, semn specific sezonului, arată o analiză bestjobs.

Astfel, pe platforma de recrutare bestjobs au fost înregistrate aproximativ 650.000 de aplicări în luna iulie, cu 30% mai multe decât în luna precedentă şi cu 20% mai multe decât iulie 2022, evoluţie care indică o competiţie crescută între candidaţii care plănuiesc să îşi schimbe jobul vara aceasta.

În plus, se remarcă o activitate accentuată în rândul femeilor, reprezentând 57% din totalul candidaţilor activi, la fel şi în segmentul de vârstă 18-24 de ani.

„Evenimentele din ultimii ani au declanşat un val semnificativ de schimbări pe piaţa muncii, mai ales în comportamentul şi preferinţele candidaţilor. Unul dintre acestea este activitatea crescută a candidaţilor în timpul verii, mai cu seamă în luna iulie. De regulă, în această perioadă, activitatea în recrutare se reducea uşor, pe fondul concediilor. Pe bestjobs însă, în ultimii doi ani, candidaţii profită de perioadele mai libere pentru a-şi căuta un job nou, urmărind în special un salariu mai bun, condiţii de lucru flexibile şi mai multe beneficii, după cum arată datele platformei”, spune Ana Vişian, Marketing Manager bestjobs.

În ultimele 60 de zile, printre cele mai căutate posturi pe platforma bestjobs au fost cele de „manager”, „reprezentant vânzări”, „inginer”, „şofer” sau „profesor”, fiecare înregistrând aproximativ 100.000 de căutări. Cu acelaşi nivel de interes, s-au căutat şi expresiile „remote”, „part time” sau „online acasă”.

Totodată, cele mai multe aplicări au mers către Vânzări (20%), Financiar/ Contabilitate (14%), IT/Telecom (10%), Management (8%), Call center/Suport Clienţi (7%).

De partea recrutorilor, multe companii au rămas foarte active în căutarea de noi angajaţi, printre acestea numărându-se Lidl, ING România şi Interbrands Orbico.

 
 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO