Profesii

Business Magazin. Cine este Cerasela Baiculescu, Country Leader IBM România şi Republica Moldova, care şi-a început cariera în 2007 cu un entry job, iar acum conduce peste 3.000 de oameni

Autor: Andra Stroe

12.02.2023, 19:01 586

După 15 ani petrecuţi în aceeaşi companie, pentru Cerasela Baiculescu 2022 a venit ca un sprint spre vârf: după două numiri noi, în februarie şi iulie, cea de-a treia a fost una decisivă: preluarea conducerii operaţiunilor businessului pe două pieţe, România şi Republica Moldova.

Parcursul meu profesional a fost unul natural,  fiecare etapă aducând elemente noi şi complexitate crescută. De-a lungul carierei am avut – şi încă am – mai mulţi mentori de la care am învăţat cum să abordez diverse situaţii, cum să-mi potenţez abilităţile şi să-mi depăşesc limitele. Acum fac sesiuni de coaching cu alţi colegi”, spune Cerasela Baiculescu, Country Leader, IBM România şi Republica Moldova.

Ea lucrează în cadrul echipei IBM din 2007. Experienţa sa în companie a început cu un rol de Customer Fulfillment Project Administrator; după doi ani a preluat funcţia de Technical Sales Specialist, pe care a schimbat-o în 2016 cu cea de Technology Support Services Country Leader. În 2022 a avut o ascensiune rapidă spre rolul actual, schimbând două roluri – Multi Vendor Technology Services Leader şi Technology Lifecycle Services Leader, ambele în regiunea Europei Centrale şi de Est, înainte de a prelua conducerea operaţiunilor IBM pe pieţele din România şi Republica Moldova, potrivit datelor disponibile pe profilul său de LinkedIn.Din rolul actual, ea conduce, pe plan local, o echipă de peste 3.000 de angajaţi. În 2021, ultimul an pentru care există date publice disponibile, IBM România a înregistrat venituri de 984 de milioane de lei. Pe plan internaţional, în 2021, IBM, care are clienţi în peste 175 de ţări, a generat venituri de 57,4 miliarde de dolari şi 12,8 miliarde de dolari în numerar din operaţiuni. Cerasela Baiculescu a înlocuit-o pe Marta Brańska-Rybicka, care a rămas în companie, preluând altă funcţie.

Cât priveşte trăsăturile care au ajutat-o să evolueze în cadrul organizaţiei şi să obţină funcţia din prezent, acestea spune că au constat în atitudinea optimistă, capacitatea de a ieşi din zona de confort, concentrarea pe rezultat, transparenţă şi etica profesională. „Fiecare rol nou vine cu provocări şi oportunităţi în acelaşi timp.

Mă consider norocoasă că lucrez cu o echipă în care pot avea încredere şi cu care pot colabora eficient – de exemplu, apreciez modul în care m-au ajutat să mă adaptez rapid la noile responsabilităţi.” Ea se descrie drept un lider empatic, care respectă şi încurajează echipa să se dezvolte şi să acţioneze independent. „Întotdeauna urmăresc să creez un spaţiu de siguranţă, în care sunt încurajate comunicarea deschisă, transparenţa şi inovarea.” Pentru un lider, cele mai importante calităţi sunt, în opinia sa, claritatea, disciplina şi consecvenţa. Ea spune, de asemenea, că pentru a putea avea succes „este absolut necesar să îţi acorzi libertatea de a încerca şi de a greşi.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO