Profesii

Business Magazin. După ce a lucrat la McKinsey,, cea mai mare firmă de consultanţă din lume, iar apoi a fost manager la Olx, Paul Neagoe la 28 de ani s-a asociat cu un român care lucrează pentru Google la Londra şi au creat Lizit o aplicaţie care oferă accesul la gadgeturi fără să le cumpere

Business Magazin. După ce a lucrat la McKinsey,, cea mai mare firmă de consultanţă din lume, iar apoi a fost manager la Olx, Paul Neagoe la 28 de ani s-a asociat cu un român care lucrează pentru Google la Londra şi au creat Lizit o aplicaţie care oferă accesul la gadgeturi fără să le cumpere

Autor: Ioana Matei

10.10.2020, 21:03 473

Paul Neagoe are doar 28 de ani. Şi totuşi, a acumulat deja experienţă în două multinaţionale, culminând cu rolul de conducere a echipei responsabile de dezvoltarea platformei de anunţuri a OLX în România. A decis acum să facă pasul spre antreprenoriat după ce a identificat un domeniu care abia începe să se contureze pe piaţa locală: hardware as a service.

Antreprenoriatul a fost, de fapt, pe agenda mea într-un fel sau altul în fiecare pas al carierei de până acum”, descrie Paul Neagoe, care a lucrat în ultimele luni conducând echipa de 63 de persoane a OLX, decizia de a-şi schimba parcursul cu 180 de grade.

Cariera lui a început în consultanţă la McKinsey, unde povesteşte că a alocat cea mai mare parte a timpului său în aspecte legate de strategie, marketing şi vânzări, în diferite industrii (telco, banking, energie). După McKinsey, şi-a dorit o carieră în online, aşa că a început să lucreze în cadrul OLX Group, unde a avut mai multe roluri: de la Sales Operations, la Monetization Lead la cel de coordonare a întregii echipe a OLX.RO.  

„Ca realizări, sunt cel mai mândru de reuşitele avute cu echipa OLX. Am reuşit să creştem job boardul OLX dintr-o categorie puţin cunoscută în lider de piaţă pe aria de blue collar şi categoria de locuri de muncă cu cele mai multe anunţuri din ţară; am crescut cu peste 50% baza de utilizatori în categoriile cheie ale OLX; am coordonat campanii care au adus audienţe noi pe OLX, ultimele axate pe segmentul de vârstă 18-24, campanii care au rebranduit OLX.ro; am reuşit să dublăm cifra de afaceri a businessului”, îşi descrie el cele mai recente reuşite.

La categoria provocări se înscrie faptul că, fiind vorba despre activitatea dintr-o multinaţională, s-a confruntat cu rigorile acesteia, care l-au ajutat însă să îşi dezvolte creativitatea: „Fiind o companie multinaţională, anumite acţiuni erau limitate la nivel local,  ceea ce m-a îndemnat să găsesc soluţii mai creative pentru a ne îndeplini obiectivele, iar această „goană” după idei, testări, implementări ş.a.m.d. a deschis un apetit puternic pentru antreprenoriat”.  

 Schimbarea a fost una firească, mai ales că şi în trecut s-a intersectat cu mediul dinamic al antreprenoriatului - înainte de McKinsey, a lucrat alături de
start-up-uri în incubatoare de business din Olanda, în vremea McKinsey, căuta soluţii alături de echipa locală de a susţine cu expertiza consultanţilor mediul local de
start-up-uri, iar în timpul anilor de la OLX, s-a implicat ca mentor pentru start-up-uri îndiferite programe din România. „Orientarea spre mediul antreprenorial a fost o călătorie care a curs într-un mod destul de natural prin experienţele acumulate în ultimii ani”, spune el.

Cel mai nou pariu al său este Lizit, un business tip marketplace, care ţinteşte să aducă mai multă în modul în care se consumă tehnologia.

„Noi ca şi utilizatori, suntem încântaţi de serviciul pe care ni-l oferă un gadget şi nu de deţinerea în proprietate a acelui gadget. Avem o conexiune emoţională cu fiecare device în momentul în care îl descoperim pentru prima oară, îl scoatem din cutie, îl experimentăm şi îl învăţăm. Această conexiune este însă una care dispare repede şi este uşor înlocuită de apetitul şi dorinţa pentru următorul model mai nou, mai rapid, mai interesant”, explică Neagoe.

Lizit pune la dispoziţia utilizatorilor posibilitatea de a folosi anumite gadgeturi, fără să le cumpere.  

„Am creat Lizit pentru că în această lume în care produsele se schimbă de la an la an radical, credem că accesul flexibil la tehnologie este mai important decât deţinerea acestora. Astfel, pentru consumatori, Lizit oferă o soluţie financiară flexibilă pentru a avea acces la cele mai noi tehnologii, oricând au nevoie, prin închirieri/abonamente online”, descrie Neagoe conceptul pe care se bazează Lizit. Platforma a trecut printr-o perioadă de testare a conceptului pe piaţă în timpul acestei veri, iar în stadiul actual este live de mai bine de o lună.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 
AFACERI DE LA ZERO