Profesii

Cum arată viitorul programelor de MBA în România?

Autor: Adelina Mihai

27.02.2011, 23:45 78

Programe mai puţine şi specializate pe industrii, care săfuncţioneze după standarde internaţionale mai riguroase şi care săcuprindă multe excursii de studiu în străinătate- aşa va arătapiaţa locală a programelor de MBA şi Executive MBA în următorii 4-5ani, în viziunea celor care au lucrat în ultimii ani la instruireamanagerilor români.

Dacă în 2004 pe piaţa locală erau doar două programe de MBA şiExecutive MBA, numărul acestora a ajuns la 14 în 2010, programelede instruire managerială câştigând o popularitate tot mai mare înrândul managerilor români.

"Ca şi pe alte pieţe, va exista o polarizare a pieţei, vor ficâteva programe bune, care vor fi în competiţie permanentă pentruobţinerea a cât mai multor acreditări internaţionale şi restulprogramelor la care va merge toată lumea care poate pronunţa «MBA».Va fi foarte greu ca o şcoală de afaceri să se poziţioneze cu unprogram la mijlocul acestei pieţe", este de părere profesorul BodoB. Schlegelmilch, decanul şcolii de afaceri WU Executive Academydin Viena, care oferă în România cel mai scump program de EMBA, învaloare de 35.000 de euro. În opinia sa, tendinţa principală carese poate observa în ceea ce priveşte programele de MBA o reprezintăorientarea globală a programelor, care vor cuprinde călătorii destudiu în mai multe ţări.

"Mă aştept ca şi în România să se contureze treptat tendinţaprogramelor MBA specializate pe anumite industrii, fie prinapariţia unor noi şcoli de business, fie prin diversificareaofertei celor existente. Numărul programelor MBA şi EMBA se vasitua între 12 şi 16 în următorii 4-5 ani, cu posibilitatea ca oparte dintre programele care se poziţionează momentan pe piaţaMBA/EMBA ca programe MBA, însă oferă în fapt un curs de management,departe de rigorile impuse de organismele de acreditare fienaţionale, fie internaţionale, să aleagă repoziţionarea în zona detraining", a spus Bianca Ioan, director de marketing în cadrulprogramului de Executive MBA oferit pe piaţa locală de şcoala deafaceri ASEBUSS.

În 2010, numărul managerilor care au absolvit programe de MBA aajuns la peste 3.000, iar în criteriile de selecţie a programelorse mai află, pe lângă clasificările programelor şi recomandărileabsolvenţilor, lista absolvenţilor "celebri" în business ai acestorprograme. Printre cei mai celebri manageri care au absolvitprogramul oferit de WU Executive Academy se numără Erich Hampe,membru în consiliul director al UniCredit Bank Austria, MonikaKircher- Kohl, CEO al Infineon Technologies Austria, Peter Loscher,preşedintele Consiliului Director, Peter Oswald, proprietarul RedBull, Wolfgang Ruttenstorfer, director general al OMV Austria,Herbert Stepic, CEO al Raiffeisen Bank International sau GünterThumser, preşedinte al Henkel Central Eastern Europe. O altătendinţă pe piaţa de MBA, remarcată şi de profesorii şcolilor deafaceri din străinătate, o reprezintă şi reducerea perioadei încare se desfăşoară MBA-urile, de la doi ani la un an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO