Firma de audit şi consultanţă fiscală şi în domeniul afacerilor KPMG în România şi Moldova anunţă că începând cu 1 octombrie, Inga Ţîgai a fost promovată în poziţia de Partener în cadrul departamentului de Consultanţă Fiscală; Nicoleta Mihai, Călina Iacob si Cristina Ionescu completează formula rolurilor de Partener Asociat în cadrul departamentului de Consultanţă în Afaceri, iar Alexandru Rusu şi Alexandru Şoaică preiau poziţia de Partener Asociat în cadrul departamentului de Audit şi, respectiv, Audit Delivery Academy.
Ei vor contribui la continuarea dezvoltării sustenabile a pieţei din România şi Moldova prin adoptarea noilor tehnologii, inovaţiei, şi strategiilor competitive care să răspundă nevoilor clienţilor companiei, exploatând tendinţele globale precum inteligenţa artificială şi ESG, potrivit oficialilor KPMG.
„Tehnologia în domeniul fiscal, audit, juridic şi al consultanţei de afaceri a devenit un fundament al competitivităţii, iar serviciile oferite de departamentele coordonate de colegii noştri în noile lor poziţii răspund provocărilor companiilor din România şi Moldova de a fi pregătite pentru oportunităţile transformative ale viitorului aduse de evoluţia rapidă a inovaţiilor în tehnologie”, spune Ramona Jurubiţă, Country Managing Partner KPMG în România şi Moldova.
Inga Ţîgai, Partener, Head of Tax & Legal Technology, Consultanţă Fiscală
Cu 18 ani de experienţă în consultanţă fiscală, Inga Ţîgai, Head of Tax & Legal Technology, este noul Partener în Consultanţă Fiscală al KPMG în România & Moldova. Cu o experienţă bogată în domenii ce includ consultanţa şi conformitatea, raportarea electronică, impozitul pe venit, securitatea socială internaţională, soluţiile de mobilitate globală, strategiile de salarizare şi compensare, proiectele de due diligence, precum şi consilierea în domeniul resurselor umane, Inga Ţîgai va duce echipa de consultanţă fiscală la un nou nivel.
Este membră în diverse comitete fiscale şi de muncă contribuind la îmbunătăţirea modelelor de operare fiscală şi sprijinind companiile în asigurarea conformităţii fiscale, prin cunoaşterea celor mai originale maniere de a coagula cunoştinţe, oameni şi soluţii digitale. Cele mai recente acreditări de tehnologie fiscală includ implementarea a numeroase proiecte SAF-T, Tax Data Verifier, e-invoicing, Corporate Tax Manager pentru companiile din România. Experienţa sa în acest domeniu este recunoscută şi la nivelul Europei Centrale şi de Sud-Est (CEE), Inga coordonând cu succes KPMG CEE Tax Technology.
Apreciată în piaţa serviciilor profesionale pentru proiectele de transformare a funcţiei fiscale şi a serviciilor de mobilitate globală (GMS), oferind de-a lungul anilor asistenţă autorităţilor fiscale române în dezvoltarea de noi tehnologii şi îmbunătăţirea mediului de afaceri, Inga consideră că evoluţia consultanţei fiscale este strâns legată de digitalizare.
Nicoleta Mihai este Partener asociat, Head of Restructuring, Consultanţă în Afaceri
Avocat, membră în Baroul Bucureşti, specializată în domeniul insolvenţei şi al restructurării companiilor, Nicoleta Mihai coordonează din 2019 departamentul de Turnaround şi Restructurare din KPMG în România şi KPMG Legal – Toncescu şi Asociaţii. Cu o experienţă de peste 20 de ani în domeniul serviciilor de consultanţă privind dreptul civil şi al serviciilor de restructurare financiară şi operaţională, Nicoleta Mihai a sprijinit companiile şi părţile interesate ale acestora în perioade dificile, oferind servicii care includ: redresarea, restructurarea financiară şi operaţională, restructurarea preventivă, evaluările independente ale întreprinderilor (IBR), gestionarea lichidităţilor, procedurile de insolvenţă şi sprijin pentru fuziuni şi achiziţii în dificultate. Experienţa sa în acest domeniu este recunoscută şi la nivelul unor organisme profesionale locale şi internaţionale, cât şi de certificare, precum UNPIR (Uniunea Practicienilor în Insolvenţă din România), Insol Europe şi Insol International sau TMA (Turnaround Management Association). Din anul 2022, Consiliul Director al TMA România a ales-o pe Nicoleta în calitate de Preşedinte al TMA România.
De asemenea, Nicoleta Mihai a fost implicată îndeaproape în dezvoltarea legislaţiei specifice domeniului insolvenţei, fiind membră în grupurile de lucru formate pentru discutarea propunerilor legislative, şi oferă în mod regulat sesiuni de formare pentru entităţile bancare şi financiare, precum şi prelegeri în cadrul unor seminarii şi conferinţe organizate de instituţii profesionale naţionale şi europene, specializate în domeniul restructurării, insolvenţei şi al reconstrucţiei şi redresării afacerilor.
Călina Iacob este Partener asociat, Consultanţă în Afaceri
Pe parcursul carierei sale, Călina Iacob a fost alături de numeroşi clienţi, instituţii financiare şi companii, în proiecte care au vizat îmbunătăţirea cadrului de administrare a riscurilor, a guvernanţei corporative sau implementarea de noi cerinţe de reglementare. În noul său rol, Călina Iacob va coordona echipe de experţi în modelarea şi gestionarea riscurilor şi de specialişti în reglementările sectorului financiar, dar şi în guvernanţă corporativă în proiecte complexe, inclusiv în sfera gestionării riscurilor climatice.
În acest timp, Călina Iacob şi-a continuat şi dezvoltarea profesională şi educaţia obţinând certificări precum cea de Financial Risk Manager (FRM) şi de Sustenabilitate şi Riscuri Climatice (SCR), de la Asociaţia Globală a Profesioniştilor în Gestionarea Riscurilor (GARP) sau Lean Six Sigma Black Belt, fiind şi membră a Asociaţiei Contabililor Autorizaţi şi Certificaţi (ACCA) din Marea Britanie.
Cristina Ionescu este Partener asociat, Consultanţă în Afaceri
Cu o carieră de succes de peste 19 ani în KPMG în România & Moldova, Cristina Ionescu este apreciată în colectivul KPMG pentru cariera începută în rolul de Auditor Financiar. Membră a organizaţiilor internaţionale şi naţionale reputate în domeniu, precum ACCA, CAFR, CECCAR, Cristina Ionescu şi-a consolidat parcursul profesional în consultanţă, aprofundând arii care variază de la audit intern la îmbunătăţirea proceselor de afaceri şi servicii de consultanţă financiară. În 2013, a început călătoria în lumea automatizării inteligente, a robotizării, a implementării variatelor tehnologii, iar din anul 2018 conduce Centrul de Externalizare Servicii al KPMG în România şi Moldova.
Pentru a fi cât mai eficientă şi a înţelege cu adevărat mecanismele umane, Cristina Ionescu şi-a asumat provocări din domeniul dezvoltării umane, obţinând certificări internaţionale reputabile, cum ar fi cea de la Institutul de Neuroştiinţă şi Mindfulness, Franţa. Mai mult, ea a fost implicată în construirea unei baze solide pentru programele noastre de wellbeing, livrând programe interne pentru peste 600 de colegi.
Alexandru Rusu este Partener asociat, Audit
Alexandru Rusu este un profesionist cu experienţă extinsă în domeniul financiar, dedicându-şi peste 15 ani din carieră domeniului auditului şi finanţelor (incluzând 2 ani petrecuţi la biroul KPMG Charlotte, Statele Unite ale Americii). Alexandru Rusu s-a alăturat KPMG în România în 2007 şi a devenit un lider cu experienţă în piaţa de audit coordonând de-a lungul carierei numeroase misiuni de audit, incluzând auditul societăţilor listate sau în curs de listare în diferite sectoare de activitate, inclusiv retail şi bunuri de larg consum, telecomunicaţii şi producţie.
Pregătirea şi experienţa sa profesională îl plasează ca lider în profesia de audit, iar echipa multidisciplinară pe care o coordonează poate oferi asistenţă afacerilor de toate dimensiunile, în timp ce navighează prin oportunităţile şi provocările oferite de mediul economic, de schimbările legislative sau de tehnologie, cu accent pe inteligenţa artificială. Alexandru Rusu a obţinut certificări atât la nivel local, fiind membru CAFR (Camera Auditorilor Financiari) şi ASPAAS (Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar), cât şi la nivel internaţional, fiind membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants United Kingdom).
Alexandru Şoaică este Partener asociat, Audit Delivery Academy
Cu 15 ani de experienţă în Audit şi Shared Service Centers pentru Audit, Alex Şoaică a contribuit la crearea Audit Delivery Academy (ADA) în 2011 în cadrul KPMG în România, la creşterea continuă şi transformarea ADA într-un centru digital de succes, de altfel, şi unul dintre preferatele firmelor KPMG pentru outsourcing.
A fost implicat în planificarea, lansarea şi dezvoltarea colaborării cu birouri importante din reţeaua KPMG, printre care KPMG în Belgia, Elveţia, Luxembourg şi Canada, dar şi cu multiple birouri în zona de Automatizare şi Data & Analytics, printre care Brazilia, Arabia Saudită, Polonia, Croaţia şi altele. A contribuit la deschiderea şi pregătirea unor centre similare din reţeaua KPMG, cel mai important fiind proiectul cu KPMG în Africa de Sud, confirmând astfel bunele practici ale centrului din România. Flexibilitatea în abordare, alături de iniţiativele de automatizare şi transformare ale serviciilor noastre, profesionalismul şi calitatea serviciilor oferite stau la baza acestor parteneriate şi a nivelului de încredere pe care îl oferim.
Dezvoltarea Audit Delivery Academy înseamnă astăzi un departament de peste 300 de profesionişti, aflaţi în diferite etape ale dezvoltării lor profesionale, cu planuri semnificative de creştere de la an la an, cu competenţe în Audit, Consultanţă, Taxe, Digital, Contabilitate Managerială sau Managementul Riscului şi care oferă suport echipelor KPMG în limba engleză, germană sau franceză.
Pe parcursul acestei experienţe, Alex Şoaică a obţinut certificări atât la nivel local, fiind membru CAFR (Camera Auditorilor Financiari) şi ASPAAS (Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar) dar şi la nivel internaţional, din 2013 fiind membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants).