Profesii

Ford România are din aprilie un nou director general; Zoltan Brassai se alătură echipei Ford Europa

Valerio Brenciaglia

Valerio Brenciaglia

Autor: Ioan Dornescu

03.04.2015, 11:00 842

Potrivit sursei citate, Brenciaglia (45 de ani) cunoaşte piaţa din România, în perioada iulie 2012 - septembrie 2013 el deţinând poziţia de director de vânzări şi marketing în cadrul Ford România.

"Mă bucur să mă întorc în România (...) Voi depune toate eforturile pentru a consolida prezenţa puternică a companiei Ford în România, nu doar în calitate de investitor strategic, ci şi în ceea ce priveşte sectorul de retail şi vânzarea de flote auto. Avem o echipă foarte bună şi o reţea de distribuitori puternică şi am încredere că împreună vom putea atinge obiectivele strategice ONE Ford", a declarat noul şef al Ford România.

Absolvent de studii economice, Valerio Brenciaglia s-a alăturat companiei Ford în 1999 şi a deţinut numeroase poziţii în departamentele Vânzări, Marketing şi Servicii, Ford Italia, inclusiv cea de Director Operaţiuni (Field Operations Manager).

Brenciaglia se va alătura şi Consiliului de Administraţie al Ford România.

Zoltan Brassai a început să lucreze cu piaţa din România din 2006 şi a condus Compania Naţională de Vânzări a Ford România din iunie 2012.

Constructorul auto american Ford a deschis Compania Naţională de Vânzări din România în august 2010, la doi ani după ce a preluat fabrica din Craiova unde compania a investit până în prezent peste 1 miliard de euro în producţia de vehicule şi motoare.

În 2014 Ford România a înregistrat o creştere cu 41,57% a vânzărilor, comparativ cu anul anterior, şi o cotă de piaţă de 8,21%, rezultate care au plasat compania pe locul 3 în topul celor mai bine vândute marci auto la nivel naţional.

În prezent, Ford produce la Craiova modelul B-Max, a cărui asamblare a fost lansată la jumătatea anului 2012.

Ford ar putea lansa, în a doua parte a anului 2017, producţia unui al doilea model la uzina din Craiova, respectiv SUV-ul EcoSport, o decizie urmând să fie luată în următoarele luni.

"Nu avem o decizie finală, ce pot spune este că Ford va rămâne cu siguranţă în această ţară cu producţia, nu vrem să reducem investiţia. Vrem să fim aici, dar în acest moment nu avem informaţii oficiale privind lansarea celui de-al doilea model. Vedem multe zvonuri, dar nu le putem confirma", a afirmat Brenciaglia, vineri, în cadrul primei întâlniri cu presa, răspunzând unei întrebări legate de eventuala lansare a noului model la Craiova.

El a adăugat că fabrica din Craiova ar deveni mai profitabilă prin lansarea unui nou model.

Prezent la eveniment, fostul şef al Ford România a reiterat nemulţumirea privind modul de organizare a licitaţiilor publice, punctând că ponderea livrărilor constructorului american pe acest segment, către entităţi publice, este "foarte apropiată de zero".

"Poliţia are un parc auto de 20.000 de unităţi. Dacă jumătate din ele ar fi B-Max, ar însemna 10.000 de maşini, adică multe zile de lucru în Craiova", a spus el.

Pe de altă parte, Brassai a criticat slaba dezvoltare a infrastructurii locale, care generează costuri suplimentare cu transportul maşinilor, îngreunează livrările, inclusiv pe cele ale furnizorilor, şi împiedică creşteri de producţie la uzină.

"Dacă am produce la capacitate în Craiova, ar intra 240 de camioane zilnic, şi ar ieşi 240 de camioane cu maşini. Nu se poate, nici pe drumuri, nici pe poduri, nici pe căile ferate. Dacă încărcăm un tren cu maşini, primul pod deja se dărâmă", a spus el.

Constructorul auto a anunţat la începutul lunii martie că aproape 500 de persoane din cei 3.200 de angajaţi ai uzinei din Craiova vor părăsi fabrica în baza unui program de încetare voluntară a relaţiilor de muncă ce viza iniţial 680 de salariaţi. Pentru a evita concedieri, Ford a decis introducerea unui program de lucru redus în uzină.

Grupul american produce la Craiova şi motoare pe benzină EcoBoost.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO