Profesii

Orange: Recrutăm studenţi care să ne ajute să acoperim 98% din populaţie cu net mobil de mare viteză până în 2012

Orange: Recrutăm studenţi care să ne ajute să acoperim 98% din populaţie cu net mobil de mare viteză până în 2012

Ioana Marcu, director de resurse umane în cadrul Orange România

Autor: Adelina Mihai

11.07.2011, 00:06 4690

Compania, care are în prezent peste 2.700 de angajaţi, şi-aasumat obiectivul de a acoperi până în 2012 un procent de 98% dinpopulaţia României cu internet mobil de mare viteză. "Dezvoltareareţelei de internet mobil este una dintre liniile strategice celemai importante pe care le are Orange şi este unul dintre domeniileîn care noi vrem să recrutăm şi să promovăm studenţi de laPolitehnică, care au un interes deosebit de a lucra în acestdomeniu. Ne propunem ca prin programul de dezvoltare a reţelei pânăîn vara anului 2012 să acoperim mai mult de 98% din populaţiaRomâniei cu internet mobil de mare viteză", a spus MădălinaSuceveanu, Chief Technical Officer în cadrul Orange România, carecoordonează un departament de 450 de oameni.

În prezent, Vodafone, numărul doi pe piaţă, are cea mai extinsăreţea de internet mobil din punctul de vedere al acoperirii şi alvitezei de transfer de date. Reţeaua 3G a Vodafone acoperă 90% dinpopulaţia României.

Anual, 450- 500 de tineri finalizează cursurile Facultăţii deelectronică, telecomunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrulUniversităţii Politehnice, acesta fiind principalul "bazin" decandidaţi pentru poziţiile scoase de operatorii de telecomunicaţiidin Bucureşti.

"Nu am aşteptări foarte mari legate de abilităţile tehnice aletinerilor absolvenţi, pe mine mă interesează ca un tânăr să aibă oidee clară - chiar dacă nu foarte detaliată - despre cum îşi vedeevoluţia în companie, despre ce ar vrea să facă şi să-şi poată daseama care este poziţia din organizaţie care se potriveşte cel maibine cu temperamentul pe care îl are", a adăugat Suceveanu.


Fac sute de angajări anual, dar numărul de angajaţi semenţine stabil

Media de vârstă a angajaţilor Orange România este de 29 de ani,angajaţii din România fiind cei mai tineri din grupul FranceTelecom, potrivit unor raportate de CSR (corporate socialresponsibility) realizate la nivelul grupului.

"Fluctuaţia de personal este sub media României şi chiar submedia industriei - noi analizăm aceste date prin prisma plecărilorvoluntare şi involuntare, pentru că sunt de ambele tipuri. Cele maimari fluctuaţii sunt în departamentele în care munca estefocalizată pe relaţia cu clientul, cum este cel de call center,unde angajaţii fie sunt promovaţi după o perioadă, fie pleacă dincompanie", a spus Ioana Marcu, directorul de resurse umane alOrange România.

Cei mai mulţi angajaţi din cadrul Orange România se află îndepartamentele de front-line, adică în magazine, care, în funcţiede suprafaţă, pot avea între 3 şi 8 angajaţi. Orange foloseşte şiangajaţi temporari, în măsura în care are proiecte cu duratădeterminată de timp, în prezent având 100 de salariaţi cu contractetemporare.

Salariile din industria telecomunicaţiilor sunt printre cele maimari din economie, având în vedere că salariul mediu net în telecomera de 740 de euro în luna mai, de peste două ori mai mare decâtsalariul mediu net la nivelul întregii economii (de 350 de euro),potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Salariileoferite tinerilor absolvenţi de facultate care îşi încep carierăîntr-o firmă de telecomuncaţii încep de la 300 de euro net,potrivit informaţiilor de la firmele de recrutare.

"Facem anual câteva sute de angajări, am făcut şi anul trecut şivom face şi în acest an. În principal, căutăm oameni care sălucreze în magazine sau în departamentele de customer care, dar şipentru departamentul de vânzări. Sunt foarte multe poziţiispecializate unde nu putem angaja studenţi, însă de câte ori putemlua studenţi, o facem. În plus, avem un program de practică princare angajăm o parte din tinerii care au făcut practică la noi", amai spus Marcu.

Spre exemplu, din 90 de studenţi care au absolvit un program depractică în perioada 2007- 2010, desfăşurat în cadrul unui centrude training înfiinţat de Orange în cadrul Politehnicii, jumătates-au angajat ulterior în cadrul operatorului. Un alt program detraining oferit de companie a implicat peste 1.000 de angajaţi dindepartamentele front-line, pentru dezvoltarea abilităţilor derelaţionare cu clienţii.

"Când se schimbă un CEO, toate paharele de pe mesele dela toate etajele se mişcă puţin"

La începutul acestei luni, Orange România a anunţat numirea luiJean-François Fallacher în poziţia de CEO în locul lui ThierryMillet, care a preluat funcţia de vicepreşedinte payment şicontractless în cadrul grupului France Telecom - Orange. Cuminfluenţează aceste schimbări politica de HR a companiei?

"Politica de HR nu se va schimba fundamental ca urmare aschimbării organizaţionale pentru că într-un grup mare se întâmplăastfel de schimbări în mod ciclic, o dată la 2-3 ani. Cum se spune,când se schimbă un CEO, toate paharele de pe mesele de la toateetajele se mişcă puţin. Dar aceste schimbări sunt date de direcţiaîn care merge compania şi de persoana care o conduce. Programelenoastre au o direcţie strategică stabilită pentru următorii cinciani, deci politica de dezvoltare nu va fi afectată fundamental", aadăugat Marcu.

Orange România a avut venituri în valoare de 973 de milioane deeuro anul trecut, în scădere cu 7,8% faţă de anul anterior.Compania a anunţat un plan de investiţii de 500-600 de milioane deeuro până în 2015.

Carieră

IoanaMarcu a preluat poziţia de director de resurseumane în cadrul Orange România în luna octombrie a anului trecut,având o experienţă de peste 10 ani în management şiconsultanţă.

Ea a lucrat prima dată cu Orange România în 1997, când a făcutparte din departamentul de customer care.

Din 1999 a trecut în echipa corporate, unde a început ca fiindCorporate & Major Accounts Manager şi apoi a devenit RegionalCorporate Sales Manager.

În perioada 2007- 2010, ea a lucrat în cadrul furnizorului deservicii de outsourcing Accenture România, unde s-a ocupat demanagementul operaţiunilor de outsourcing în HR din România, apoidin Europa.

Timp de un an, ea s-a implicat şi în acţiuni de dezvoltareorganizaţională pentru Europa de Est.

Absolventă a Academiei de Studii Economice, Marcu a urmat şicursuri comerciale la Ecole Supérieure de Commerce din Bordeaux(Franţa).

AFACERI DE LA ZERO