Profesii

Schimbare de conducere după două decenii la Hornbach România. Noul CEO al companiei este Radu Oniga

Schimbare de conducere după două decenii la Hornbach...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

29.02.2024, 10:51 2723

Retailerul de bricolaj Hornbach, unul dintre cei mai mari de pe piaţa locală de profil, l-a adus la conducerea companiei din România pe Radu Oniga. El înlocuieşte astfel pe Mugurel-Horia Rusu, care a deţinut funcţia de director general la Hornbach România începând din 2005. Mandatul noului CEO începe mâine, pe 1 martie.

În vârstă de 43 de ani, Radu Oniga a studiat în cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti (secţia cu predare în limba germană). A lucrat apoi ca achizitor de produse non-food în cadrul unei companii internaţionale. În 2006, s-a angajat la Hornbach, fiind responsabil de domeniul achiziţiilor (achizitor) pentru gama de produse din lemn, materiale de construcţii şi prefabricate. În 2017, a preluat conducerea regională a Departamentului e-business şi, în această calitate, a contribuit la impulsionarea dezvoltării magazinului online din România şi la digitalizarea modelului de afaceri.

Mugurel-Horia Rusu a cărui carieră la Hornbach a început în Austria, în 1996, a contribuit la înfiinţarea filialei din România. El a condus pe plan local magazinele cu acest brand. După preluarea rolului de director general de către Radu Oniga, Mugurel-Horia Rusu va rămâne consilier în cadrul Hornbach.

În România, Hornbach deţine în prezent nouă magazine de materiale de construcţii şi grădinărit cu Drive In, precum şi magazinul online, iar în primăvara anului trecut reprezentanţii companiei spuneau că pregătesc începerea lucrărilor pentru cea de-a zece unitate din România. Ei nu au precizat unde anume va fi următorul magazin, însă, în vara anului 2021, Mugurel-Horia Rusu, CEO la acea vreme, spunea că Hornbach are un buget de investiţii de circa 80 de milioane de euro pentru următorii ani în România, în vederea deschiderii a trei noi magazine, în Constanţa, Bucureşti – Colentina, Timişoara. În Constanţa a fost deja deschis un magazin, astfel că pe listă mai rămân Bucureşti şi Timişoara. Investiţia medie într-un magazin Hornbach este de 27 de milioane de euro, potrivit unor date transmise anterior.

Hornbach România, care operează pe piaţa locală prin intermediul companiei Hornbach Centrala, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de lei, în creştere cu 16% faţă de anul precedent. Profitul de 35,4 milioane de lei a fost în scădere cu 36% raportat la anul precedent. Subsidiara Hornbach din România a încheiat anul 2022 cu un număr mediu de 1.156 de angajaţi, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, cu 15% mai mulţi faţă de 2020.

În România, retailerul a intrat în 2007, când a inaugurat magazinul din Berceni – Bucureşti. Astăzi, magazine sub brandul Hornbach deservesc zona Bucureştului (fiind amplasate în Berceni, Militari şi Baloteşti), existând de asemenea câte unul în Timişoara, Sibiu, Braşov, Oradea, Cluj-Napoca şi, cel mai nou, în Constanţa. Unităţile din Berceni şi Baloteşti sunt cele mai performante ca vânzări.

Suprafaţa medie a magazinelor Hornbach este de 23.000 de metri pătraţi. O excepţie este cel din Sibiu, unde spaţiul a fost achiziţionat, nu construit de la zero, şi care are o suprafaţă mai mică. Toate magazinele Hornbach funcţionează în spaţii proprii, nu închiriate.

Hornbach concurează, pe piaţa de peste 5 miliarde de euro a distribuţiei de materiale de construcţii, cu nume precum Dedeman, Leroy Merlin, MatHaus, Brico Dépôt şi mai multe companii mici.

Grupul german este listat la Bursa de Valori din Frankfurt şi a generat vânzări nete de 6,3 miliarde de euro în anul financiar 2022-2023.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO