Proprietăţi

Operatorii de restaurante sustin dezvoltarea pietei spatiilor comerciale

31.03.2005, 00:00 19

Pe langa marile retele de super si hipermarketuri, o categorie aparte de clienti care sustine dezvoltarea segmentului spatiilor comerciale al pietei imobiliare sunt operatorii de restaurante. In momentul de fata, Romania nu are o piata a restaurantelor dezvoltata, dar investitiile anuntate si planurile de extindere ale multinationalelor si ale companiilor romanesti din domeniu indica un avant fara precedent al acestei industrii.


Flavours, diviziunea de catering apartinand companiei Snack Attack, a deschis recent un restaurant cu tipic englezesc in incinta Baneasa Center, anunta compania imobiliara Regatta.


aFlavours acopera un segment al pietei neexploatat pana in prezent, intr-un spatiu de birouri care insumeaza aproximativ 1.500 de angajati", a afirmat Costel Alecu, directorul Departamentului de Spatii Comerciale si Industriale in cadrul Regatta.


Potrivit Snack Attack, valoarea investitiei in restaurantul inaugurat este de peste 40.000 de euro, iar planurile de viitor ale companiei prevad deschiderea a inca trei restaurante de acest fel intr-un an si jumatate. Pe langa aceste 3 unitati, compania intentioneaza sa inaugureze, tot intr-un an si jumatate, inca 7 magazine Snack Attack, valoarea totala a investitiei ridicandu-se la aproximativ 1,5 milioane de euro.


Pe langa Snack Attack, si operatorul retelei de restaurante La Mama a anuntat ca va investi in alte 6 unitati in Bucuresti aproximativ 1 mil. euro. Costul estimat pentru o singura unitate de marime medie, 80 de locuri, se ridica la aproximativ 150.000 de euro.


Problema fundamentala cu care se confrunta operatorii de restaurante este lipsa spatiilor care se preteaza amenajarilor necesare, precum si lipsa unui numar adecvat de locuri de parcare pentru aceste spatii. In aceste conditii, dezvoltarea pietei este franata de lipsa ofertei de spatii, si nu de lipsa capitalului necesar investitiilor.


Pe langa McDonald's, care intentioneaza sa isi extinda reteaua de la 52 la 100 de restaurante pe termen foarte lung, si compania HappyFood Corporation, care opereaza restaurantele HappyFood, a anuntat recent deschiderea a cel putin sase restaurante in urmatoarele trei luni, dintre care doua in centrele comerciale Julius Mall din Iasi si City Mall din Bucuresti. Alte doua retele straine - Hipopotamus si lantul Quick - si-au manifestat de asemenea interesul pentru piata romaneasca. Si compania Winmarkt a semnat recent un contract cu americanii de la KFC pentru inchirierea unui spatiu in vederea deschiderii unui restaurant tip fast-food la parterul magazinului Winmarkt Omnia Ploiesti, pe o suprafata de 300 de metri patrati.


Chiriile in spatiile comerciale variaza intre 35 si 120 euro/metru patrat/luna, iar spatiile situate pe Bulevardul Magheru se inchiriaza cu preturi intre 60 si 100 euro/metru patrat, conform unui studiu al companiei imobiliare DTZ Echinox.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO