Stimularea investiţiilor făcute de mediul privat, reducerea birocraţiei, absorbţia fondurilor europene, un sistem de educaţie adaptat la cerinţele pieţei muncii şi măsuri de creştere a sporului natural sunt măsurile cerute de executivii din industria auto pentru obţinerea unei creşteri economice de 5%.
Industria auto şi de componente a atras în ultimii ani investiţii de miliarde de euro, mai ales în partea de vest a ţării, şi este unul dintre cei mai importanţi angajatori din România. Infrastructura slab dezvoltată a fost întotdeauna o bilă neagră a României în ochii celor din industria auto şi motivul pentru care în urmă cu câţiva ani Mercedes a ales Ungaria pentru deschiderea unei noi fabrici.
Cei doi producători auto, Dacia şi Ford, au atras după ei o serie de producători de componente, companii internaţionale care realizează diverse piese pentru maşinile produse la Mioveni şi Craiova, dar şi pentru alţi jucători din piaţa auto, investind la nivel local în fabrici a căror activitate a crescut semnificativ în ultimii cinci ani, în ciuda scăderii vânzărilor de maşini la nivel european.
Cele mai importante măsuri de relansare economică propuse de executivii din industria auto:
- Iniţiativele majore pentru România într-un pachet de „proiecte majore” cu consens politic.
- Investiţii publice masive – infrastructură, energie, informatizarea instituţiilor publice
- Cotă unică 12%, inclusiv în cazul impozitului pe profit
- Crearea de parcuri de business cu toate facilităţile aferente (utilităţi, internet fibră optică) şi un nivel al chiriei scăzut pentru investiţii noi
- Informatizarea instituţiilor de colectare a taxelor
- Susţinerea măsurilor de corelare a sistemului de educaţie cu nevoile reale ale pieţei muncii.
- TVA de 18%
- Poziţionarea României ca destinaţie turistică importantă