Special

Asigurătorii şi oficialii companiilor private de sănătate: Este nevoie de mai multă claritate legislativă

De la stânga la dreapta, Mirela Dogaru, director corporate MedLife, Anca Iovitu, business development manager Medicover România, Dan Dobre, director comercial Signal Iduna, Simona Muşat, deputy manager Mercer Marsh Benefits, Daniela Oprescu, tax director KPMG, Ladislau F. Csorba, CEO IQ Med Insurance, şi Oana Stan, responsabil asigurări nonauto Omniasig

De la stânga la dreapta, Mirela Dogaru, director corporate MedLife, Anca Iovitu, business development manager Medicover România, Dan Dobre, director comercial Signal Iduna, Simona Muşat, deputy manager Mercer Marsh Benefits, Daniela Oprescu, tax director KPMG, Ladislau F. Csorba, CEO IQ Med Insurance, şi Oana Stan, responsabil asigurări nonauto Omniasig

Abonamentele medicale şi asigurările de sănătate sunt sectoare cu potenţial mare de creştere având în vedere nevoia de acces a pacienţilor la servicii medicale, este nevoie însă de mai multă claritate legislativă, au susţinut jucătorii din asigurări şi oficialii companiilor de servicii medicale private în cadrul ZF Health & Pharma.

Ne bucurăm că după îndelungi aşteptări avem un tratament echitabil pentru cele două produse medicale şi era firesc să se întâmple acest lucru întrucât nu sunt în contradictoriu, ci dimpotrivă, se completează. Abo­namentele medicale intervin în zona de diagnosticare a potenţialelor afecţiuni, iar asigurările medicale intervin în zona de risc pentru a aco­peri intervenţiile medicale neprevăzute. Abonamentele medicale acoperă prevenţia şi în acest mod contribuie la optimizarea cheltuielilor pentru sistemul de stat prin reducerea concediilor medicale, dar şi pentru angajatori, prin reducerea  absenteismului. În acest moment, MedLife deţine peste 500.000 abonamente medicale, fiind lider de piaţă inclusiv pe acest segment. Ne aşteptăm ca în perioada următoare piaţa abonamentelor medicale să înregistreze o creştere importantă, mai ales în afara Bucureştiului“, a spus Mirela Dogaru, director corporate al MedLife.

Abonamentele medicale achiziţionate de salariaţi sunt deductibile fiscal în limita a 400 de euro pe an la fel ca în cazul poliţelor de sănătate. Guvernul a adoptat, prin OUG nr. 3/6 ianuarie 2017, deductibilitatea pentru abonamentele de servicii medicale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO