Special

Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Piaţa de training de programe de tip soft skills, estimată la o valoare anuală de 30-40 mil. euro. Creşterea din anii viitori va fi condusă de digitalizare

Andrei Goşu, Ascendis: În 2024 ne concentrăm pe consolidarea echipelor de consultanţi pentru proiectele din sectorul public şi pentru cele din domeniul eficienţei operaţionale şi a sustenabilităţii. Planul este să depăşim pragul de 11 mil. euro venituri anul acesta.

Andrei Goşu, Ascendis: În 2024 ne concentrăm pe consolidarea echipelor de consultanţi pentru proiectele din sectorul public şi pentru cele din domeniul eficienţei operaţionale şi a sustenabilităţii. Planul este să depăşim pragul de 11 mil. euro venituri anul acesta.

Autor: Ramona Cornea

22.01.2024, 18:20 116

Andrei Goşu, Ascendis: „Piaţa de training corporate a ajuns la o oarecare maturizare, după aproape trei decenii în care multinaţionalele, cu precădere, au investit bugete semnificative în dezvoltarea oamenilor.”

Piaţa de training de programe de tip soft skills, estimată la o valoare anuală de 30-40 de milioane de euro anual, va creşte semnificativ în următorii ani, pe mai multe segmente, susţin reprezentanţii Ascendis, companie de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării profesionale.

Astfel, ei susţin că există o creştere a cererii pentru pro­grame de training sus­ţinu­te financiar de UE, cu accent pe digitalizare. De asemenea, mai există solicitări pentru dezvoltarea competenţelor de leadership în sectorul public şi pentru programe menite să sporească eficienţa ope­ra­ţională şi conştien­tizarea asupra subiectelor legate de sustenabilitate.

„Piaţa de training cor­porate a ajuns la o oare­care maturizare, după aproape trei decenii în care multina­ţionalele, cu precădere, au investit bugete semnificative în dezvoltarea oamenilor. Programele de dezvoltare nu mai sunt considerate un element de pe lista de beneficii oferite angajaţilor, ci au devenit mai degrabă o responsabilitate a angajatorilor faţă de angajaţii lor, în timp ce pentru angajaţi reprezintă o aşteptare de la compania angajatoare. Iar acest curent prinde tot mai mult în sectorul public, unde, din fonduri proprii sau din fonduri europene, instituţiile de stat încep să investească în programe de dezvoltare de soft skills, iar primele schimbări încep deja, timid, să se vadă”, a spus pentru ZF Andrei Goşu managing partner al grupului Ascendis.

Grupul Ascendis a încheiat anul 2023 cu afaceri de aproximativ 11 mil.euro, în creştere cu 5% faţă de anul 2022. Anul trecut a fost cel mai bun an din istoria de 26 de ani a companiei.

„Vânzările din Republica Moldova şi din Ucraina au mers foarte bine anul trecut, cu o creştere de 25% an/an, iar veniturile generate acolo au ajuns la nivelul de dinainte de război. La începutul anului 2023, anticipam o creştere remarcabilă a businessului Ascendis, după o creştere de 30% a vânzărilor grupului în primul trimestru comparativ cu 2022. Totuşi, pe parcurs, ritmul s-a temperat, iar unele fabrici din centrul şi din vestul ţării au suspendat temporar anumite proiecte de training şi team building”, a spus Andrei Goşu.

Programele de management  şi cursurile de utilizare a noilor tehnologii au fost diviziile - vedetă ale anului 2023, cu cele mai mari creşteri ale cererilor din partea companiilor. Din totalul veniturilor de aproximativ 11 milioane de euro ale grupului în 2023, peste 9 milioane de euro au fost înregistrate pe Ascendis Consulting – programe de training, consultanţă şi evenimente corporate. Birourile din Republica Moldova şi din Ucraina au generat vânzări de câte peste 400.000 de euro fiecare, iar 750.000 de euro au reprezentat veniturile din platforma de învăţare digitală Code of Talent. Pe de altă parte, anul acesta Ascendis a luat decizia de a închide biroul din Serbia, pentru că nu a generat rezultatele dorite.

”În 2024 ne concentrăm pe consolidarea echipelor de consultanţi pentru proiectele din sectorul public şi pentru cele din domeniul eficienţei operaţionale şi a sustenabilităţii. Planul este să depăşim pragul de 11 milioane de euro venituri anul acesta. Am crescut şi echipa: am adus 2 oameni noi de vânzări şi 6 traineri. De asemenea, avem o echipă de comunicare pe care o implicăm în proiectele de transformare organizaţională în care suntem consultanţi”, a adăugat Andrei Goşu.

În 2024, Ascendis va investi 200.000 euro în dezvoltarea consultanţilor proprii, prin participarea acestora la programe de training şi conferinţe internaţionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO