Suplimente

Cum arată flotele transportatorilor rutieri din România: cele mai multe autocare sunt Mercedes-Benz luate în leasing sau cu credite bancare

Atlassib a cumpărat anul trecut 15 autocare noi marca Mercedes-Benz Tourismo 15RHD Euro 6. Acestea le vor înlocui pe cele mai vechi din flotă. Compania are curse spre 14 ţări din Uniuna Europeană şi transportă anual aproape jumătate de milion de pasageri pe rutele externe, cele mai solicitate rute fiind cele spre Spania, Italia şi Germania, potrivit ultimelor date ZF

Atlassib a cumpărat anul trecut 15 autocare noi marca Mercedes-Benz Tourismo 15RHD Euro 6. Acestea le vor înlocui pe cele mai vechi din flotă. Compania are curse spre 14 ţări din Uniuna Europeană şi transportă anual aproape jumătate de milion de pasageri pe rutele externe, cele mai solicitate rute fiind cele spre Spania, Italia şi Germania, potrivit ultimelor date ZF

Autor: Mirabela Tiron

22.09.2016, 20:00 714

Transportatorii rutieri de persoane investesc anual mi­lioane de euro în reînnoirea flotei auto, autocarele şi microbuzele fiind cele mai importante active în acest business.

„Investim anual în flota de maşini. În septembrie anul acesta am mai comandat 20 de autocare noi Mercedes-Benz. Cele mai multe autocare sunt Mercedes-Benz, dar avem şi Volkswagen, Volvo“, a declarat Ion Comuşi, proprietarul com­paniei de transport rutier de persoane CDI Transport Intern şi Internaţional din Capitală, una din cele mai mari de pe piaţa locală.

El a mai spus că 30% din maşinile companiei sunt luate în leasing, iar restul pe credite bancare. Zilnic, compania trimite pe rute din ţară 300 de autocare. Anual autocarele companiei transportă circa 1,5 milioane de persoane şi parcurg peste 22,7 milioane de kilometri pe rute interne şi externe.

Activitatea de bază a companiei constă în transportul terestru de călători prin curse regulate în regim interju­deţean, completată prin transportul în baza curselor regulate speciale şi a curselor ocazionale. Printre cele mai solicitate destinaţii cu frecvenţă zilnică se numără Bucureşti, Braşov, Bistriţa, Brăila, Tulcea, Focşani, Piatra-Neamţ, Suceava, Reghin, Sighişoara şi alte oraşe.

„Aproape 45% din cheltuielile companiei sunt pe combustibil, 20% pe întreţinerea maşinilor, 20% pe salarii, acestea fiind cele mai importante chel­tuieli. Din cauza traficului aglomerat pe şosele, consumul de combustibil creşte cu 7% pe Bucureşti-Braşov vineri de exemplu“, a mai spus el.

CDI Transport Intern şi Inter­naţional a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 35,2 milioane de lei (8 milioane de euro), operând anul trecut o flotă de 240 de autocare, autobuze şi microbuze. Anul acesta, compania a ajuns la peste 300 de maşini. În firma CDI Transport Intern şi Internaţional care şi-a crescut cu 75% afacerile faţă de 2010, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, lucrează 280 de persoane. Baza companiei în Capitală este autogara Ritmului, de pe strada cu acelaşi nume din sectorul 2.

Compania de transport de persoane CDI a fost înfiinţată în 1996 şi are o flotă de maşini Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI, Mercedes-Benz „Cibro“, Mer­cedes-Benz Intouro, Mercedes-Benz Turismo. Comuşi discută vânzarea pachetului de acţiuni cu patru potenţiali cumpărători. „Afacerile companiei de transport au crescut cu peste 20% până acum.“

CDI Transport Intern ÅŸi InternaÅ£ional face parte dintr-un grup de firme controlat de Ion ComuÅŸi, care include ÅŸi o ÅŸcoală de ÅŸoferi  (cursuri de condus auto pentru cate­go­riile A, B, C, D, E), tractări auto,  închi­rieri auto ÅŸi operează o staÅ£ie ITP (Inspec­ţie Tehnică Periodică).

În grupul de firme sunt şi service-ul auto C&I Ser­viceTrans SRL, dar şi firma C&I EuroTrans SRL, cu activităţi de carosare auto­buze şi proiectare autobuze sub marca Cibro.

Pe rute externe, cele mai mari companii de transport persoane sunt Atlassib,  cu afaceri de 50 mil. euro ÅŸi care este controlată de Ilie Carabulea (con­damnat în martie anul acesta în dosarul Carpatica, decizia nu este însă definitivă), ÅŸi Touring Europabus România, condusă de omul de afaceri DragoÅŸ Anastasiu.

Åži Atlassib investeÅŸte anual în maÅŸini noi. Anul trecut, compania a cumpărat  15 autocare noi marca Mercedes-Benz Tourismo 15RHD Euro 6. Acestea le vor înlocui pe cele mai vechi din flotă. Motorizarea Euro 6 asigură un nivel scăzut al gradului de poluare. Compania Atlassib are curse spre 14 ţări din Uniuna Europeană ÅŸi transportă anual aproape jumătate de milion de pasageri pe rutele externe, cele mai solicitate rute fiind cele spre Spania, Italia ÅŸi Germania, potrivit ultimelor date ale ZF. Anul trecut a crescut cererea pentru deplasările spre Marea Britanie, Germania ÅŸi ţările scandinave. ÃŽn total, în cadrul companiei Atlassib lucrează aproape 660 de ÅŸoferi, flota trans­por­tatorului fiind compusă din 200 de autocare.

Cu autocare Scania Beulas, Mercedes şi Setra operează transpor­tatorul Eurolines, ce are în flotă 25 de autocare proprii, la care se adaugă alte 25 de autocare ale subcontractorilor. Doar în 2014 compania a investit 11 milioane de lei în achiziţia de noi autocare, dotate cu GPS şi sistem de urmărire din exterior, care le permite rudelor ce aşteaptă pasagerii din autocare să poată vedea traseul.

Vânzările Eurolines pe zona transportului de persoane cu autocarul vor creşte în acest an cu 10%, fără introducerea de linii noi, pe fondul utilizării mai bune a capacităţii existente şi al creşterii tarifelor, potrivit declaraţiilor făcute anul acesta de Mihai Fertig, directorul operaţional al companiei.

Anul trecut transportatorul a avut vânzări de 12,5 milioane de euro prin reţeaua proprie şi cea a partenerilor.

Aproape 45% din cheltuielile unei companii de transport persoane sunt pe combustibil, 20% pe întreţinerea maşinilor, 20% pe salarii, acestea fiind cele mai importante cheltuieli. Din cauza traficului aglomerat pe şosele, consumul de combustibil creşte cu 7% pe Bucureşti-Braşov vineri de exemplu

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO