Suplimente

Soluţiile IT&C, indispensabile. Mihnea Rădulescu, business director, Vodafone România: Apetitul pentru digitalizare este în creştere, iar cerinţele clienţilor sunt din ce în ce mai complexe. În 2023 am implementat numeroase proiecte pentru clienţi atât din sectorul public, cât şi din cel privat

Supliment ZF Soluţii IT şi Cybersecurity

Mihnea Rădulescu, business director, Vodafone România: „Un loc fruntaş l-au ocupat şi soluţiile de securitate fizică care sunt din ce în ce mai utilizate pentru managementul spaţiilor comerciale sau de birouri.”

Mihnea Rădulescu, business director, Vodafone România: „Un loc fruntaş l-au ocupat şi soluţiile de securitate fizică care sunt din ce în ce mai utilizate pentru managementul spaţiilor comerciale sau de birouri.”

Autor: Alexandra Cepăreanu

20.12.2023, 00:06 121

„Unele dintre cele mai frecvente soluţii de digitalizare solicitate anul acesta sunt cele pentru managementul şi digitalizarea documentelor, managementul flotei de maşini, dar şi sisteme mai complexe care urmăresc bunuri sau managementul şi infrastructura prin care clienţii transmit conţinut personalizat către client sau angajaţi (DMS).”


Cererea pentru soluţii şi produse IT&C care să automatizeze sau să digitalizeze anumite procese şi activităţi din cadrul companiilor şi instituţiilor şi-a continuat creşterea şi pe parcursul anului 2023, având în vedere că tehnologia şi-a făcut loc în mai toate sectoarele şi industriile odată cu criza provocată de pandemia de Covid-19. Astfel, cerinţele liderilor de business, antreprenorilor şi managerilor au devenit din ce în ce mai complexe, iar interesul pentru utilizarea noilor tehnologii a început să crească inclusiv în mediul public.

„La nivel social, nevoia de digitalizare şi apetitul companiilor pentru soluţii integrate este în creştere şi vedem acest lucru prin cererile din ce în ce mai complexe pe care le primim de la clienţii noştri. Iar anul acesta am reuşit să implementăm numeroase astfel de proiecte atât pentru clienţii din sectorul public, cât şi din cel privat, indiferent de domeniul de activitate sau de industria în care activează”, a spus pentru ZF Mihnea Rădulescu, business director în cadrul Vodafone România.

El a menţionat că unele dintre cele mai frecvente soluţii de digitalizare solicitate anul acesta de către clienţii Vodafone sunt cele pentru managementul şi digitalizarea documentelor, managementul flotei de maşini – GPS-uri, dar şi alte sisteme mai complexe care urmăresc bunuri sau managementul şi infrastructura prin care clienţii transmit conţinut personalizat către client sau angajaţi (DMS).

De asemenea, un loc de top l-au ocupat şi soluţiile de securitate fizică care sunt din ce în ce mai utilizate pentru managementul spaţiilor comerciale sau de birouri, atât pentru scopul lor primar de supraveghere, cât şi pentru a verifica dacă accesul în anumite zone se face cu echipamentul adecvat sau dacă un anumit raft este aprovizionat corespunzător, a explicat Mihnea Rădulescu.

„Însă, dincolo de aceste soluţii de digitalizare pe care le dezvoltăm pentru şi împreună cu clienţii noştri, ne bucurăm că ne-am putut demonstra capacităţile de integrator IT. Adică implementăm soluţii şi sisteme informatice complexe pentru digitalizarea instituţiilor publice din România, dar şi pentru automatizarea fluxurilor de lucru prin aplicaţii software şi portaluri interconectate. Prin simplificarea şi optimizarea acestor fluxuri oferim acces cetăţenilor şi companiilor la servicii publice îmbunătăţite şi contribuim la educaţia digitală a românilor.”

În 2023 Vodafone România a avut ca obiectiv major continuarea transformării companiei dintr-una de telecomunicaţii într-un jucător de tehnologie. Anul 2023 a confirmat că Vodafone poate fi un integrator de soluţii digitale, de IOT (internet of things) şi ICT (information and communication techno­logy), iar în prezent compania are un portofoliu divers de proiecte mari cu impact semnificativ în societate, care au fost deja livrate sau sunt în stadii finale de implementare, spune Mihnea Rădulescu.

„2023 a fost un an de accelerare a transformării Vodafone pe măsură ce am evoluat de la un lider în telecomunicaţii la o companie de tech. Tot ce am realizat anul trecut, dar mai ales planurile de viitor, sunt bazate pe tehnologie şi soluţii digitale care se extind dincolo de conectivitatea de bază şi investim anual peste 200 de milioane de euro în îmbunătăţirea infrastructurii, în încurajarea inovaţiei şi în educaţia digitală.”

Printre instituţiile publice pe care Vodafone România le-a ajutat anul acesta să se digitalizeze se numără Poşta Română, a mai spus Mihnea Rădulescu.

„Poşta Română a fost desemnată de guvern să distribuie cupoanele de ajutor pentru utilităţi, iar Vodafone, prin câştigarea licitaţiei, a contribuit la echiparea tuturor agenţilor poştali cu o serie de dispozitive care să le facă munca mai uşoară - Rugged PDA-uri, imprimante termice mobile, Mobile ctns şi MDM. Astfel, activitatea de curierat a fost transformată, a fost facilitată munca angajaţilor şi a fost îmbunătăţit accesul cetăţenilor la servicii mai bune şi mai complexe oferite de Poşta Română.

De asemenea, Vodafone a livrat sau este în curs de livrare a unor sisteme integrate de management pentru diverse alte instituţii din sectorul public, precum Autoritatea de Administrare a Bunurilor Statului (AAAS) şi Consiliul Superior al Magistraturii.

„Unul din proiecte vizează administrarea eficientă a bunurilor statului către AAAS prin optimizarea şi automatizarea proceselor, interacţiunilor şi fluxurilor de gestionare a documentelor. Un alt proiect vizează gestionarea serviciilor de e-guvernare centrate pe proceduri importante pentru companii şi antreprenori - crearea unei firme, schimbarea denumirii, depunerea de acte şi modificări ale structurii unei companii, închiderea unei firme, rezervare de nume etc. Scopul final fiind îmbunătăţirea interacţiunii cu cetăţenii şi optimizarea proceselor interne prin aplicaţii software şi construirea întregii infrastructuri necesare. Iar un al treilea exemplu de proiect vizează evaluarea şi asistenţa psihologică la nivelul sistemului judiciar pentru Consiliul Superior al Magistraturii, îmbunătăţind astfel procesele de recrutare a judecătorilor şi procurorilor, dar şi de asistenţă şi evaluare psihologică a acestora pe întreg parcursul evoluţiei profesionale.”

Un alt proiect important de digitalizare la care Vodafone lucrează în prezent are în vedere evidenţa clinică a secţiilor ATI (anestezie şi terapie intensivă) şi este livrat către Ministerul Sănătăţii.

„Prin implementarea acestui sistem informatic complex în cele mai importante 18 spitale de adulţi şi pediatrie din România (spitale de urgenţă şi centre regionale), Ministerul Sănătăţii va putea monitoriza, documenta, acorda acces către schimb de date medicale în situaţii de urgenţă, dar şi la consultarea şi/sau acordarea celui de-al doilea aviz de la distanţă şi suport al proceselor aferente activităţilor de anes­tezie şi terapie intensivă (ATI). Astfel, pacienţii care ajung în situaţii grave la terapie intensivă vor beneficia de acordarea de ajutor medical mai rapid şi mai eficient prin accesul la resurse medicale centralizate şi la specialişti care pot interveni de urgenţă, inclusiv online, pentru salvarea vieţii acestor pacienţi”, a explicat Mihnea Rădulescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO