Suplimente

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Ioan Nani, director general al Antibiotice Iaşi: Este nevoie de curaj, de încredere în forţele proprii, de dinamism, de dorinţa de cunoaştere. Antreprenorul trebuie să îşi dorească să îşi promoveze afacerea şi în alte pieţe

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Ioan Nani, director general al Antibiotice Iaşi: Este nevoie de curaj, de încredere în forţele proprii, de dinamism, de dorinţa de cunoaştere. Antreprenorul trebuie să îşi dorească să îşi promoveze afacerea şi în alte pieţe
20.11.2021, 20:00 133

Ioan Nani, director general al Antibiotice Iaşi, cel mai mare producător românesc de medicamente. Antibiotice este lider global la vânzarea de nistatină (un medicament folosit în cazul infecţiilor), având peste 55% din piaţa internaţională pentru această substanţă.

În 1997 eram întrebat la Bursa de la New York ce vrem să propunem mediului de afaceri din Statele Unite. Şi am spus că trebuie să învăţ ce este economia Statelor Unite, cum aş putea vreodată să ajung să vând şi eu ceva americanilor. Faptul că atunci, cu o echipă tânără am îndrăznit să credem că putem obţine certificatul de bună practică ne-a ajutat să perseverăm şi să ieşim din piaţa proprie. Antibiotice a câştigat încă 20 de ani de viaţă prin ieşirea în afara graniţelor. Noi am dezvoltat permanent o piaţă, produse pentru acea piaţă, o generaţie de tineri care au învăţat, au perseverat ca produsele să ajungă acolo. Noi, dacă nu ieşeam în piaţa internaţională, nu mai existam.

Odată cu internaţionalizarea, am adaptat produsele mai bine la terapeutică. Acum, când putem spune că piaţa externă a devenit 50% din vânzările noastre totale, ne-am creat condiţia de a avea serii mai mari de producţie, ne adaptăm altfel la relaţia cu distribuţia de medicamente. Este nevoie de adaptare periodică la ceea ce se întâmplă pe piaţa internaţională. Ai nevoie de tineri care să îşi dorească să te reprezinte pe alte pieţe. Este nevoie de curaj, de încredere în forţele proprii, de dinamism, de dorinţa de cunoaştere. Antreprenorul trebuie să îşi dorească să îşi promoveze afacerea şi în alte pieţe.

 


 

AFACERI DE LA ZERO