Un start-up pe zi

Trei antreprenori fac genţi, portofele şi accesorii din piele în două ateliere proprii şi vor să-şi majoreze afacerile cu 20% în 2019

Un start-up pe zi

Trei antreprenori fac genţi, portofele şi accesorii din piele în două ateliere proprii şi vor să-şi majoreze afacerile cu 20% în 2019

Un portofel de damă sub brandul Koson porneşte de la 100 de lei, iar preţul minim al unui rucsac este de 245 de lei

Autor: Alina-Elena Vasiliu

23.07.2019, 20:05 966

În 2018, cifra de afaceri generată de Koson a fost de peste 75.000 de euro.

Trei antreprenori au pariat pe un business cu genţi, portofele şi accesorii din piele, care le-a adus anul trecut afa­ceri de peste 75.000 de euro. Aurelian Galice împreună cu soţia lui Carmen Galice şi un al treilea asociat, Gabriel Trifan, au început să colaboreze cu câteva ateliere de meşteşugari din România, care realizau genţile pe care cei trei le revindeau ulterior.

Mai târziu, fondatorii au început să producă ei înşişi, în două ateliere proprii, continuând însă, parţial, şi colaborarea cu meşteri autohtoni. „Am intrat pe nişa handmade de portofele, portcarduri, genţi şi alte accesorii, dar adaptate la nevoi strict româneşti, care nu sunt întrunite în produsele de import din China, Italia sau alte ţări. Am comunicat cu clienţii, am ascultat criticile acestora, am dezvoltat constant produse noi, mulate după cerinţele majorităţii şi, uşor-uşor, am evoluat“, spune Aurelian Galice, cofondator al brandului Koson.

Numele businessului este inspirat din istoria autohtonă, pentru a sugera apropierea de spiritul local.„Am dorit să oferim o identitate naţională produselor comercializate, aşa că am ales acest nume, Koson, fostul rege dacic după Burebista, completându-l cu simbolul naţional al lupului dacic”, mai spune Aurelian Galice.

O parte din genţi ajungeau în trecut pe pieţele externe, fiind vândute pe Amazon, însă fondatorii Koson s-au reorientat recent pe piaţa locală. Produsele Koson sunt comercializate prin intermediul eMag, dar şi pe site-ul propriu al brandului.

„Am început această afacere cu o sumă mică, undeva la 4.000 de euro, reinvestind tot profitul timp de cel puţin doi ani, pentru a ajunge la un nivel de producţie care să satisfacă cererea actuală. O estimare ar fi undeva la o investiţie totală de 15.000 de euro în aparatură”, mai spune Aurelian Galice.

În 2018, cifra de afaceri a fost de peste 75.000 de euro, iar profitul net a depăşit 25.000 de euro. În viitor, acţionarii Koson vor să deschidă şi un showroom şi să înceapă să participe la târguri locale.

„Sperăm ca acest an să-l încheiem cu o creştere de 15-20% faţă de 2018. Dezvoltăm lunar produse noi, pentru a acoperi nevoile clienţilor”, spune Aurelian Galice.

Un portofel de damă sub brandul Koson porneşte de la 100 de lei, iar preţul minim al unui rucsac este de 245 de lei, o curea din piele pentru ceas este 80 de lei, iar un toc de ochelari porneşte de la 80 de lei, potrivit informaţiilor de pe site-ul afacerii.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO