ZF 24

Adrian Mitran, CEO al iClean: Bugetasem o creştere de 20% a cifrei de afaceri pentru 2020, dar în urma celor două luni, planul este să menţinem cifra de afaceri la 250.000 de euro

Adrian Mitran, CEO şi proprietar al companiei româneşti de curăţenie iClean din Bucureşti

Adrian Mitran, CEO şi proprietar al companiei româneşti de curăţenie iClean din Bucureşti

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.05.2020, 18:30 179

♦ Companiile şi-au ajustat costurile, iar faptul că angajaţii pot lucra de acasă a fost un alt factor care a dus la scăderea interesului pentru serviciile de curăţenie.

În contextul în care oamenii au stat acasă, iar angajaţii din multina­ţionale lucrează din propria sufragerie pentru a respecta măsurile de distanţare socială impuse în urma pandemiei de Covid-19, cererea pentru serviciile de curăţenie a fost scăzută în cele două luni de stare de urgenţă.

„Credeam că o criză medicală generată de un virus va determina companiile să insiste pe serviciile de curăţenie şi dezinfecţie. Dar mare parte dintre clienţi au suspendat parţial sau integral contractele. Avem parteneri care au înregistrat scăderi ale cifrelor de afaceri de peste 50%”, a spus pentru ZF Adrian Mitran, CEO-ul şi proprietarul companiei româneşti de curăţenie iClean din Bucureşti, cu afaceri de 250.000 de euro la finalul anului trecut.

În acest context, proprietarul iClean are ca obiectiv pentru acest an menţinerea cifrei de afaceri înregistrată anul trecut de companie.

„Bugetasem o creştere de 20% a cifrei de afaceri pentru 2020, dar în urma celor două luni, planul este să menţinem cifra de afaceri înregistrată anul trecut.”

În Bucureşti şi Ilfov sunt aproximativ 850 de companii de curăţenie şi dezinfecţie, care au în total circa 11.000 de angajaţi, potrivit datelor furnizate de jucătorii de profil.

„La acest număr de angajaţi se mai adaugă şi cei care lucrează direct pentru beneficiar. În primele două săptămâni de la declanşarea stării de urgenţă a fost un blocaj, iar cererile au fost aproape de zero. Ulterior au mai apărut cereri, dar mult sub nivelul perioadei similare de anul trecut”, a continuat Adrian Mitran. Pandemia de Covid-19 a adaugă în con­­tractele de curăţenie noi acţiuni de dezin­­fecţie, fapt ce poate genera chiar şi creş­teri de preţuri, însă, în contextul provocărilor financiare aduse de criza din do­me­niul medical, companiile care au ne­voie de astfel de servicii fac ajustări de cos­turi şi cer chiar şi diminuarea con­trac­te­lor.

„Contractele ar trebui păstrate cel puţin la aceeaşi valoare. Noi am propus clienţilor soluţii astfel încât să păstrăm contractul la aceleaşi costuri, dar să le introducem şi igienizarea zilnică sau săptămânală, în funcţie de caz”, a adăugat Adrian Mitran.

El spune că aproximativ 70-80% din veniturile aduse de un contract reprezintă costurile cu forţa de muncă, la care se adaugă amortizarea echipa­mentelor şi soluţiile de curăţenie şi dezinfecţie folosite „şi abia apoi putem să ne uităm la profit”.

În cadrul companiei iClean lucrează în mod normal 30 de angajaţi, dar în ultimele două luni au fost activi doar 10 dintre ei, restul fiind în şomaj tehnic. Pentru a putea trece această perioadă cu cât mai puţine daune, compania a optimizat coturile, a amânat rate şi a renegociat chiriile, a menţionat CEO-ul iClean.

 

„Se găsesc greu oameni cu experienţă în domeniu. Noi suntem pe piaţă de nouă ani şi avem în echipă şapte persoane care lucrează cu noi de la început. O calificare ca agent de curăţenie ar trebui să fie obligatorie pentru cei care lucrează în industrie pentru că folosesc substanţe chimice, echipamente profesionale şi proceduri de curăţenie specifice.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO